spot_imgspot_img
spot_img

A RANRA nyerte el a Koppenhágai Divathét Fenntarthatósági Díját

-

Article Top Ad (AdSense)

A Zalando, Európa egyik vezető online divat- és életmódplatformja, immár negyedik alkalommal hirdette ki a Koppenhágai Divathéttel közösen létrehozott Zalando Fenntarthatósági Díj győztesét, amely nem más, mint a RANRA.

  • A RANRA uniszex kollekciója a ruhák hosszú élettartamára összpontosít, innovatív és izgalmas technikákat alkalmazva a textíliákkal és festékekkel, így alkot meg egy színes kollekciót. 
  • A RANRA és a Zalando egy olyan exkluzív kollekció tervezésében fog együttműködni, melynek célja a fenntarthatóbb divattal kapcsolatos innovációk és ötletek népszerűsítése.
  • A Zalando Fenntarthatósági Díj célja, hogy a márkákat alternatív megoldások alkalmazására ösztönözze a tervezés és a gyártás során, és ezáltal hozzájáruljon egy felelősségteljesebb és környezetbarátabb iparág kialakításához.

Mutatjuk képeken a RANRA győztes kollekcióját

A RANRA különösen lenyűgözte a zsűrit a színek és textúrák szokatlan keverésével a kifutón, amely rendkívüli bemutatót eredményezett. A zsűrinek emellett különösen tetszett, hogy a márka a hosszú élettartamot szem előtt tartva tervezte meg a kollekciót, ugyanis a ruhadarabok többsége sokoldalú és variálható volt. A Zalando és a Koppenhágai Divathét három évvel ezelőtt indította el stratégiai partnerségét, amelynek célja egy felelősségteljesebb divatipar létrehozása és a Zalando do.MORE nevű fenntarthatósági stratégiájának támogatása. A Zalando Fenntarthatósági Díj célja, hogy a divatmárkákat fenntarthatóbb alternatívák alkalmazására és olyan stratégiák megvalósítására ösztönözze, amelyek hozzájárulnak egy szebb jövőhöz.

A zsűri szerint a Koppenhágai Divathéten bemutatott kollekció kiemelte a márka helyi ellátási láncát, ugyanis minden anyagot olasz beszállítóktól szerzett be. A szövetek és textúrák különleges keveréke pedig minden egyes darabot egyedülállóvá varázsolt. A RANRA a Zalando Fenntarthatósági Díjának részeként 20 000 eurót, valamint exkluzív együttműködési lehetőséget kap a Zalandoval egy kapszulakollekció tervezésére, melynek célja a fenntarthatóbb megoldások népszerűsítése a tervezés és az anyagok-, a gyártási folyamatok, valamint a technológia és nyomon követhetőség terén. Emellett a Zalando teljes felületén, azaz 25 európai piacon 49 millió ügyfél számára teszi majd elérhetővé a Koppenhágai Divathéten bemutatott kollekció nagy részét.

Alice Marshall, a Zalando női ruházati beszerzésért felelős vezetője és a Zalando Fenntarthatósági Díj zsűrijének tagja a következőket mondta: „Nagy örömünkre szolgál, hogy bejelenthetjük, hogy a RANRA a Zalando Fenntarthatósági Díjának negyedik győztese a Koppenhágai Divathét 2023-as tavasz-nyári évadában. A zsűrit és engem is lenyűgözött az izgalmas szín- és anyaghasználat, az uniszex megközelítés pedig igazán érdekessé és inklúzívvá teszi a kollekciót a vásárlóink számára. Alig várjuk, hogy együtt dolgozhassunk a RANRA-val egy olyan kapszulakollekció létrehozásán, amely a Zalando vásárlói  által keresett innovációkat és újdonságokat népszerűsíti.”

Arnar Mar Jonsson és Luke Stevens – a RANRA márka alapítóinak nyilatkozata:

Nagyon sokat jelent számunkra, hogy munkánkat ilyen fontos díjjal ismerik el. Kezdettől fogva olyan márkát akartunk létrehozni, amely hatással van az iparág jelenlegi gyártási folyamataira; a meglévő gyártási módszerekbe való beavatkozással, vagy olyan történelmi megközelítések adaptálásával, amelyek fenntarthatóbb megoldásokat kínálnak az iparág előtt álló problémákra. Ez a díj hatalmas lépés a további utunk meghatározásában, minden eddiginél jobban motivál bennünket, hogy feszegessük a ruhatervezés határait és a fenntarthatóság fogalmát.

Cecilie Thorsmark, a Koppenhágai Divathét vezérigazgatójának nyilatkozata: „Örülök, hogy idén is együttműködhettünk  a Zalandoval a Koppenhágai Divathéten, mivel a Zalando Fenntarthatósági Díja aktívan támogatja a pozitív változásokat a divatiparban. A zsűri tagjaként lehetőségem volt részt venni számos olyan innovatív márka értékelésében, amelyek fenntarthatóbb megközelítéseket keresnek és alkalmaznak, hozzájárulva ezzel egy felelősségteljesebb divatipar kialakításához. A RANRA idei győzelmével ünnepeljük a márka hosszú ideje tartó, szüntelen elkötelezettségét, hogy fenntarthatósági törekvéseit  innovatív ötletekkel kombinálja, nemcsak kivételes formatervezéseket eredményez, hanem a fenntarthatósági munkájukkal kapcsolatos forradalmi megközelítésükről is árulkodik.

A másik két döntős márkát, a RÆBURN-t és az MWORKS-t szintén elismerte a zsűri, mivel a 2023 tavasz-nyári  kollekcióik inspirálóak voltak mind a fenntarthatóság, mind pedig az iparág jövője szempontjából.

A Zalando Fenntarthatósági Díj döntős kollekcióit 2022. augusztus 9-12. között mutatták be a Koppenhágai Divathéten, melynek idei helyszíne a Pressen volt. A bemutatókat emellett a Zalando Greenhouse platformon is közvetítették, egy olyan virtuális bemutatóteremben, amelyet a vásárlók a világ bármely pontjáról megtekinthettek. Más exkluzív tartalmak is elérhetőek a Greenhouse-ban, mint például az augusztus 10-én, szerdán tartott panelbeszélgetés – „Miért van szükségünk körforgásos divatiparra?” (házigazdája Lucy Maguire, a Vogue Business trendszerkesztője volt, valamint részt vett rajta Laura Coppen, a Zalando körforgásért felelős igazgatója, Andrea Baldo, a Ganni vezérigazgatója és Anna Vilén, a Sysav innovatív SipTex projektjének kommunikációs igazgatója).

Visszatér a Nautica Magyarországra, a népszerű vízi és vitorlás sportmárka

Stílustuning percek alatt – íme a legjobb táskák őszre

 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!