Legördült a gyártósorról a 4 milliomodik Toyota Yaris a Toyota franciaországi üzemében, amely történetesen egy negyedik generációs Yaris, amelyben a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtása kapott helyet. Az új slágervárományos modell ugyan valamivel rövidebb 4 méternél, mégis a világ legbiztonságosabb kisautója.
A Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) legyártotta a négymilliomodik Toyota Yarist, egy piros-fekete kéttónusú fényezésű, gazdag felszereltségű modellt. A negyedik generációs Yarist a Toyota világelső öntöltő hibrid elektromos meghajtásának negyedik generációs változata hajtja, és a szegmensben egyedülálló passzív és aktív biztonsági rendszereket kínál alapfelszereltségként. A Yaris több, mint 20 éve, 1999-ben lépett színre, 2000-ben pedig már el is nyerte az Év Autója címet, és azóta is töretlen sikernek számít – mind az értékesítési darabszámok, mind pedig a márka népszerűsítésének tekintetében. A modell eladásai évről évre növekednek: 2019-ben a harmadik generációs Yarisból 224.000 darab talált gazdára Európában, 22 százalékot produkálva a Toyota európai forgalmából, és közel 8 százalékos piaci részesedést szerezve a szegmensben. Magyarországon a modell ennél is nagyobb slágernek számít: idén január és november között nem kevesebb, mint 2816 darab talált gazdára belőle a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon, ami megdöbbentő 45,4%-os növekedést (miközben a szegmens eladásai 28,8%-al zuhantak), és 25,6%-os szegmensrészesedést (ami 13,1 százalékpontos növekedésnek felel meg) jelent, azaz gyakorlatilag ma minden negyedik eladott új kisautó Magyarországon Toyota Yaris. Ebben persze szerepe volt az idén kivezetett harmadik generációs Yarisnak, amely Yaris Classic néven komoly értékesítési sikereket ért el, de ősszel megérkezett vadonatúj, negyedik generációs Yaris is óriási sikernek bizonyult.
A négymilliomodik európai gyártású Yaris egy negyedik generációs modell, amiben a Toyota Hybrid System negyedik generációs változata működik a szegmens legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztásával és CO₂-kibocsátásával [3,7 l/100 km és 85 g/km (WLTP)]. A Toyota mérnökei mindezt magasabb teljesítmény (116 LE) mellett érték el.
A tervezők csapata emellett azt a biztonsági szintet is sikeresen fenntartotta, ami az új Yarist a szegmens legbiztonságosabb autójává avatja. A vadonatúj Yaris kiérdemelte a 2020 SAFETYBEST díjat is az európai B-szegmensben elsőként kifejlesztett központi légzsákjáért, ami alapfelszereltség a Yarisban. A Toyota legkelendőbb modelljében a Toyota Safety Sense legújabb változata működik; ebben a csomagban ugyancsak alapáron jár egy sor olyan aktív biztonsági rendszer, amelyek elsőként jelennek meg a kategóriában. A közeljövőben a Yaris mellett a sláger kisautó sikervárományos SUV testvérmodellje, a Yaris Cross is hamarosan megkezdődik a Toyota franciaországi gyártóüzemében.