A világ vezető környezetbarát hibrid luxusautógyártója, a Lexus új kutatással bízta meg a londoni Royal College of Artot „Lexus 2040: A jövő prémiumának lelke” címmel. Az RCA Intelligent Mobility Design Centre posztgraduális hallgatói megvizsgálják, hogyan fejlődhet a luxusközlekedés a jövőbeni fenntartható európai mobilitás érdekét szem előtt tartva. A hallgatók azt is megvizsgálják, hogyan fejlődhetne a Lexus prémium életmód-márkaként. A Lexus European Design Development központ, azaz az ED2 szakemberei mentorálják és támogatják majd a hallgatókat a projekt során. Egy négy hónapos programról van szó, amelynek csúcspontjaként 2022 januárjában kiállítják a diákok koncepcióit és digitális médiáját az RCA-ban.
A Lexus új tervezési projektet indított annak feltárására, hogy a luxusközlekedés milyen irányokba fejlődhet tovább a 21. század közepére. Ennek keretében együttműködik a Londonban található Royal College of Arttal (RCA), méghozzá az iskola Intelligent Mobility Design Centre posztgraduális hallgatói számára létrehozott, „Lexus 2040: A jövő prémiumának lelke” című program megvalósítása érdekében. A RCA Intelligent Mobility Master of Arts kurzusának hallgatói új járműarchitektúrák után kutatnak, amelyek képesek lehetnek megfelelni az európai városok társadalmi és demokráciai változásainak, illetve az új járműhasználati koncepcióknak. A diákok számára az is kihívást jelentő feladat lesz, hogy újragondolják, milyen szerepet játszhat a Lexus márka az európai mobilitási környezetben a következő két évtizedet követően. Mindezt úgy, hogy közben szem előtt tartják a fenntarthatóságot, a jövő életstílusát és azt, hogy a feltörekvő technológiák hogyan segíthetnek a márka releváns és hatásos jövőképének kialakításában. Az RCA a világ egyik legrangosabb és legbefolyásosabb posztgraduális egyeteme a művészeti, valamint formatervezési kutatás és oktatás területén.
Az Intelligent Mobility Design Centre-t 2016-ban hozták létre, mint a társadalmi, környezeti és gazdasági előnyökkel járó jövőbeli mobilitástervezés és -kutatás interdiszciplináris kiválóságainak központja. Az új program tökéletesen illeszkedik a Lexus nemzetközi luxus életmód-márka státuszához, valamint a bátor formák, kivitelezés és ötletes technológiák iránti alapvető elkötelezettségéhez. Ez is tükrözi a márka emberközpontú megközelítését és az Omotenashi szellemiségét, amely az egyes ügyfelek prioritásait és igényeit személyre szabottan kezeli.
A Lexus közvetlenül támogatja a projektet a dél-franciaországi European Design Development központja, az ED2 vezető szakembereinek mentorálásával, a diákoknak így mélyebb betekintést engedve a való életben alkalmazott, fejlett autóipari tervezési gondolkodásmódba és technikákba. A battersea-i RCA diákjaival tartott nyitótalálkozón az ED2 képviselői előadást tartottak a Lexus márkáról és annak L-finesse tervezési filozófiájáról, amely magában foglalja a kifinomultságot, a várakozást, az egyszerűséget és a tudatosságot. Elmagyarázták a márka japán örökségének és emberközpontú tervezési megközelítésének fontosságát is.
A program a tervek szerint négy hónapig tart majd, mialatt a hallgatók lehetséges jövőbeli forgatókönyveket igyekeznek megalkotni kutatásaik segítségével, melyek megalapozott tervezési perspektívákat mutatnak be arról, hogy a Lexus, mint márka miként, meddig és hová fejlődhet a jövőben. Ez lesz a kiindulópontja a tervezési koncepciójavaslatoknak, amelyeket tanítási órákon és csoportos műhelymunkákon keresztül dolgoznak ki, és amelyek a filmes és digitális médiába ültetett 2D-s víziók, valamint 3D-s modellek és kísérletek megalkotásához vezetnek. A három legjobb projektet kiemelik majd, hogy továbbfejlesszék, és kiállítási minőségű filmet, illetve maketteket készítsenek belőle. Ezek 2022 januárjában egy befejező projektbemutató részeként lesznek kiállítva az RCA-ban, az összes kapcsolódó digitális médiamunkával együtt.
Dale Harrow professzor, az RCA Intelligent Mobility Design Centre elnöke és vezetője így üdvözölte az új együttműködést: „Az IMDC elkötelezett a fejlett mobilitástervezés és -kutatás mellett. A személyzet és a diákok örömmel csatlakoznak a Lexushoz „A jövő prémiumának lelke” projekten keresztül, hogy új európai mobilitási irányokat fedezzenek fel és mutassanak be.”
Dr. Chris Thorpe, az RCA Intelligent Mobility MA programjának vezetője hozzátette: „A jelenlegi MA korosztály a globális Z generációs gondolkodásmód érdeklődési körét és aggályait tükrözi, ezzel felbecsülhetetlen értékű perspektívát hozva ebbe a projektbe, és kiemelve az IMDC értékét, amely egyesíti az MA hallgatókat és a tervező kutatócsoportokat a víziók megvalósítása érdekében.”
Ian Cartabiano, az ED2 elnöke elmondta: „Mint az újvonalas autóipari tervezés világvezető központja, az RCA tökéletes partner abban, hogy segítsen felfedezni a luxus prémium közlekedés európai jövőjét, hogy megvizsgáljuk a márkánk lehetőségeit a fejlődés terén, és hogy a vásárlóink, illetve a társadalom számára valós előnyöket tudjunk biztosítani az elkövetkező években. A saját kiváló tervezőink támogatásával mi is hozzájárulunk ahhoz, hogy segítsünk ezeknek az új, kreatív tehetségeknek felismerni a bennük rejlő potenciált a mobilitás izgalmas, releváns és fenntartható jövőjének megálmodása érdekében.”