spot_imgspot_img
spot_img

A Kacsa furgonváltozata ihlette időutazás

-

Article Top Ad (AdSense)
  • A Caselani olasz karosszériatervező cég a Citroën tervezőivel karöltve megálmodta a Citroën Berlingo 2CV Fourgonnette változatát.  

  • Az egykori „Kacsa-furgon”, a 2CV AU stílusát idéző átalakítás a márka egyik ikonikus, több generáció emlékezetében máig élő modellje előtt tiszteleg.  

  • A modell külsejére rögzíthető, vintage stílusú karosszériakészlet felidézi az egykori furgon kerekded orr-részét, a jókora Citroën-márkajelet büszkén viselő impozáns, M-alakú hűtőrácsot, a nagy kerek fényszórókat, valamint a jármű két oldalát, hátulját és tetejét borító hullámos fémlemezeket. 

  • A Caselani cég által, a Citroën hivatalos engedélyével forgalmazott Berlingo 2CV Fourgonnette munkavégzéshez szánt haszongépjármű-, valamint személyszállításra szolgáló szabadidős változatban is elérhető lesz. (4,4 m-es) M méretben, mindenféle típusú – tehát akár elektromos – motorral is.  

  • Az első rendeléseket október 1-jétől lehet leadni, a gyártás pedig 2023 januárjában kezdődik.  

  • Az új Berlingo-változat azt a termékcsaládot teszi immáron teljessé, amelyet eddig a Jumpy-alapra épített Type HG és a Jumper-alapú Type H alkotott. 

A Citroën Berlingo külső stíluselemekkel tiszteleg a legendás Kacsa furgonváltozata, a 2CV AU előtt. Az autó első példánya 1951-ben látott napvilágot. Utódai pedig egészen 1987-ig gyártásban maradtak. A Berlingo 2CV Fourgonnette egyfajta modern átértelmezés. A mai Berlingók minden elismerésre méltó tulajdonságát magáénak mondhatja a szerkezeti felépítés, a teherbírás és a modularitás, a fedélzeti technológiák és a menetteljesítmény terén. 

„Nagyon büszkék vagyunk, hogy a közönségkedvenc Berlingót a Caselani cég – a Citroën márka és az egész autózás történelmében meghatározó – ikonikus 2CV furgonváltozata alapján varázsolta újjá. A tervezés az olasz karosszériaépítő cég műhelyeiben kezdődött. Azután pedig már együtt, kéz a kézben dolgoztunk. A projektet a mi tervezőink is figyelemmel kísérték, hogy ne kösse túlságosan gúzsba a designerek kezét az eredeti változat. Az új modell pedig hűen tükrözze a mai Citroënek génállományát. A felületek és a belső terek kezelését a szokásosan alkalmazott digitális eszközeinkkel végeztük, ami modern jelleget kölcsönöz a járműnek” – nyilatkozta Pierre Leclercq, a Citroën stílusigazgatója 

 

citroen

1. A CITROËN BERLINGO IDŐUTAZÁSA 

A Caselani karosszériacég az olasz autós kultúrában mélyen beágyazott vintage trendet képviseli. Ez a magáncélú és a professzionális használatra szánt járművek esetében egyaránt a múlt egyik kultikus modelljének újjáélesztését jelenti, a jelenkor járműveinek korszerű felszereltségével és teljesítményével.  

A Berlingo esetében az újraértelmezés a maga korában úttörőnek számító „dobozos” Kacsa és a Berlingo furgon sikerei közötti párhuzamra épít. A Berlingo kishaszongépjármű változata 1996-os bevezetése óta a szegmens egyik legfontosabb szereplője Európában. Három generációja összesen több mint 1 891 196 eladott példánnyal büszkélkedhet. Ez a sokoldalú jármű megteremtette a „ludospace”, vagyis a kompakt családi szabadidő-autó kategóriát.

A Berlingóhoz készülő stílustanulmányt a Caselani cég Obendorfer Dávid tervezőre bízta, aki 2017-ben már megtervezte a Citroën Jumper alapjára épülő új Type H-t. 2020-ban pedig az új Type HG-t a Jumpy/SpaceTourer modellekhez. Ezzel immár teljessé vált a Citroën márka Caselani kézjegyével fémjelzett furgonkínálata. 

„A feladat nem a régi furgon formáinak egy az egyben történő átvétele volt, hanem inkább az, hogy egy kis időutazással átültessük egyedi báját egy 21. századi járműre. A Berlingo, mint a Kacsa furgonváltozatának távoli leszármazottja, kitűnő alanynak bizonyult az 50-es évek 2CV-je előtti tisztelgéshez. Izgalmas kihívást jelentett, mivel az eredeti modell arányai teljesen mások voltak, mint a Berlingóé. A Kacsa-furgon első túlnyúlása nagyon rövid volt, motorházteteje kifejezetten hosszú, rakodótere pedig vizuálisan teljesen elkülönült az utastértől. Ezért inkább az eredeti járművet összességében felidéző jellegre igyekeztem koncentrálni, ahelyett hogy minden egyes dizájnelemet a 2CV fourgonnette szellemében dolgoztam volna át” nyilatkozta Obendorfer Dávid.

furgon

2. A MODERN JÁRMŰVEK MINDEN ELŐNYE 

A 2CV furgonváltozata annak idején fenekestül felforgatta a kategóriáját eredeti megjelenésével és teljesítményével. A haszongépjármű 40–50 km/h-s átlagsebességet tudott produkálni, és 1,88 m3-es hasznos térfogatával – a vezetőt nem számítva – akár 250 kg-nyi rakomány szállítására is alkalmas volt.  

Az új Berlingo esetében már nem hallatszik az egykori kéthengeres motor zaja. A hűtőrácson sincs már lyuk a kurblinak. A Berlingo 2CV Fourgonnette a mai kor legjavát kínálja a kényelem, a helykínálat, a modularitás és a biztonság tekintetében.  

A Berlingo haszonjármű-változata három személy szállítására alkalmas (a személyautó-változat öt üléses). Sokkal nagyobb sebességre képes, és nagyobb is elődjénél, amit négyszer akkora teherbírása és gyakorlatilag megháromszorozott hasznos térfogata is bizonyít. 

Az új modell kompakt jellegénél fogva könnyen kezelhető és mozgékony. Fedélzete pedig tágas és igényes, ami ideális útitárssá teszi a mesteremberek és a kereskedők számára.

A vezetés, a ki- és berakodás, valamint a manőverek megkönnyítésére az új változat akár 18-féle vezetéstámogató és 4-féle csatlakozási technológiát kínál. Ezek közé tartozik a színes head-up display, a kulcs nélküli nyitás-zárás és indítás, a túlterhelésjelző, a Surround Rear Vision parkolássegítő. De említhetnénk olyan funkciókat is, mint az aktív biztonsági fék, a lejtmenetvezérlő vagy éppen a holttérfigyelő rendszer. 

autó kacsa

3. A CITROËN BERLINGO 2CV FOURGONNETTE A VINTAGE FURGONCSALÁD LEGÚJABB TAGJA 

2017-ben, az 1948 és 1981 között forgalmazott, mintegy 500 000 érékesített példányt jegyző Type H születésének 70. évfordulója alkalmából az olasz karosszériatervező cég vintage átalakító készletet tervezett a Citroën Jumperhez. 2020-ban pedig a Jumpy/SpaceTourer modellekhez.  

Az esztétikai átformálás mindhárom Citroën-furgon esetében ugyanolyan technikával történik. Az első karosszériaelemeket (motorháztető, lökhárító és sárvédők) üvegszálas elemekre cserélik. Az oldalfalakra, a hátsó részre és a tetőre közvetlenül a karosszériára ragasztott panelek kerülnek. A vintage jelleget a mai haszonjárművek jellegzetes fényszóróinak helyébe lépő kerek lámpák teszik teljessé. Felidézve a Type H és az egykori Kacsa-furgon erőteljes karakterét. 

A Jumper „Type H-sítása” jókora kihívásnak bizonyult. A Citroën legnagyobb furgonja ugyanis nem téglatest alakú. Sajátos formaterv, illetve nem kevés ívelt vonal jellemzi. A készletet igyekeztek tökéletesen a Jumper karosszériájához illeszteni, és minél szilárdabb egységet létrehozni az alapjármű fémváza és az üvegszálas karosszériaelemek között. Az egyszerűség és a nagyobb szilárdság érdekében a jármű elejére egyetlen panelt terveztek. Ez az orr-részt és a motorháztetőt is magában foglalja. Ehhez igazi technológiai bravúrra volt szükség, amelyről a Berlingo 2CV Fourgonnette határozott és szívós karaktere is tanúskodik. 

„Az egykori 2CV és HY furgonok őszinte rajongójaként van egy kis gyűjteményem régi Citroën modellekből. A feleségem is osztozik a márka iránti szenvedélyemben, mióta a 2000-es években egy lakóautóvá átalakított Type H-val járta körbe egész Európát. A családunk bővülésével felmerült bennünk az igény egy kellően tágas és kényelmes HY furgon iránt. És feltettem magamnak a kérdést: miért ne használhatnánk hozzá a mai Jumperek vázát, és miért ne rögzíthetnénk azok karosszériájára üvegszálas paneleket? Azután már minden ment a maga útján… A prototípust bemutattuk a Citroën Style munkatársainak, akiket elsőre levett a lábukról a projekt.”

„A gyártás 2017-ben kezdődött, és 2020-ban már a Jumper kisebb testvéréhez készült kittel is kibővült. Az általunk átalakított Citroën furgonok sorából már csak a Berlingo hiányzott. A mai napon végre bemutathatjuk a Berlingóhoz készült 2CV Fourgonnette átalakító készletet, amelynek formaterve a Caselani cég és a Citroën márka munkatársai közös munkájának gyümölcse. Hatalmas örömünkre szolgál, hogy viszontláthatjuk az 50-es évek egyik meghatározó, ikonikus furgonjának barátságos arcvonásait.” – nyilatkozta Fabrizio Caselani, a Caselani karosszériatervező cég vezetője. 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!