A hálanaplózás művészete

-

Így vezess hálanaplót!

A hála, olyan összetett érzések halmaza, amelyet egy jócselekedet, jótett, szívesség vált ki belőlünk. Ennek folyamatos gyakorlása a hálanapló írásával képes kedvező változásokat hozni életünk valamennyi területén. 

A hála ereje

A hála gyakorlása javít a negatív gondolatok okozta szorongáson, az önértékelésen, az alvás minőségén és emberi kapcsolatainkon. Robert A. Emmons és Michael E. McCullough 2003-as tanulmánya bebizonyította, hogy a hálanapló írása akár 30%-al képes a depressziót csökkenteni és 10%-al növelheti a hosszútávú boldogság elérését.

A hála ereje
A hála gyakorlása javít a lelki- testi egészségen
Fotó: Nathan Dumlao/unplash.com

Hála szerepe jelenünkben

A 21. század egyik, ha nem legnagyobb problémája, hogy döbbenetes módon felgyorsult az életvitelünk. Megszakítás nélkül rohanunk, hogy utolérjük a teendőinket, kötelességeinket és sokszor ez a lista csak egy végeláthatatlan mókuskeréknek tűnik. Az évvégi hajtásban a nyugvó pontok és a kiegyensúlyozottság megteremtése még fontosabb, hiszen számtalan területen kell megfelelnünk. Milyen jó lenne néha megállni, mély levegőt venni és kiengedni a gőzt! Mikor volt utoljára, hogy megálltál és szép sorjában végig vetted, hogy mégis miért mondhatsz köszöneted? Erre találták ki a hálanaplót, amely során átgondolod magadban és papírra veted mindazt, amit kaptál az élettől.

Ezért írj hálanaplót!

Pozitívnak lenni tagadhatatlanul nehéz munka, ám az optimizmus művészete igenis jól fejleszthető. Folytonos, tudatos döntések sorozatának a végeredménye, amiért permanens módon tenni kell. Fontos azonban leszögezni, hogy a hála folyamatos gyakorlása, nem jelent egyet azzal, hogy nem veszünk tudomást az élet árnyoldalairól, nehézségeiről. A hálanaplózás egy olyan módszer, amely nehezebb és könnyebb időszakban mankót ad, amelyre bárhol, bármikor támaszkodhathatsz.

Hálanaplózás
Írj Te is Hálanaplót!
Fotó: Gabrielle Henderson/unplash.com

Útmutató a hálanaplózáshoz

Összegyűjtöttünk egy útmutatót annak érdekében, hogy az érzéseiddel, a gondolataiddal kialakítsál egy mély, őszinte kapcsolatot.

Válaszd ki a Neked tetsző hálanaplót!

Válassz egy olyan naplót, amely számodra különleges, ha ránézel, kezedbe veszed váltson ki belőled jó érzést. A célnak megfelelő könyvecskében dolgozhatsz sablonokkal, matricákkal, szövegkiemelővel, színes filcekkel, ragaszhatsz képeket a füzetbe, a lehetőségek tárháza végtelen. Nem kell feltétlen írott naplónak lennie, a telefonodban a jegyzetfüzetedben egy erre a célra létrehozott mappa is tökéletes megoldás. Sőt! Már applikációkat is létrehoztak, ilyen a Gratitude Journal vagy Bliss nevű alkalmazás.

Kösd a rutinodhoz a hálanaplózást!

Kösd a reggeli- vagy esti rutinodhoz a naplózást, ezáltal szokássá válik a hála gyakorlása. Lehet az elején kicsit szokatlan érzés lesz ezeken a dolgokon elgondolkozni, de hamar meg fogod találni a „kincseket” az életedben. Írhatod akár naponta, akár hetente, de a kutatások azt eredményezték, hogy a mindennapos naplózás jobb eredményekhez vezet.

Kezdj akár egyetlen apróság felírásával!

Elcsépeltnek tűnik, de a legkisebb dolog is jó érzéssel tölthet el bennünket. Például lehet egy rég hallott dallam, a friss bazsalikom illata, üvegen megcsillanó napsugár vagy a selyemsálad érintésre. Kezdj akár egyetlen apróság feljegyzésével, amennyi jól esik! Pár nap múlva, amikor megint elidőzöl a naplódnál meglepetten veszed észre mennyi sok jó dolog vesz körül.

Ahogy Dale Carnegie mondta: „A hála olyan, mint a rózsa. Táplálni kell, öntözni és ápolni, szeretni és óvni.”

Ha hasonló témában olvasnál, ezeket a cikkeket is Neked ajánljuk:

Félelem nélkül nincs fejlődés

„Elfogadásra építsünk, ne gyűlöletre”

 

FRISS CIKKEINK

Hirdetés

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!