spot_imgspot_img
spot_img

A fenntartható termékek kerülnek előtérbe ennél az áruháznál

-

Article Top Ad (AdSense)

Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért.

A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és 2) CO2 kibocsátást 46%-kal, az azon kívüli kibocsátást (Scope 3) pedig 25%-kal tervezik csökkenteni. Tavaly több úttörő lépést tettek a műanyagmentesítésért, most februárban pedig a Green Weeks nevet viselő aktivitásukkal szeretnék ráirányítani a figyelmet a fenntarthatóság fontosságára.

Két héten keresztül a fenntartható termékek kerülnek előtérbe az Auchan Magyarország áruházaiban. A vállalat három fő terület mentén építi fenntarthatósági stratégiáját, amelyek közül az egyik legnagyobb terület a környezet. Ide tartozik például az energiahatékonyág, a műanyagfelhasználás csökkentése, a biodiverzitás védelme, az egészséges táplálkozás elősegítése, valamint az élelmiszerpazarlás csökkentése, ezek kapnak most kiemelt figyelmet a Green Weeks elnevezésű kampány ideje alatt. Az áruházlánc nagyon fontosnak tartja a vásárlók edukálását, így a folyamatos kommunikáció mellett időről időre még hangsúlyosabban igyekszik felhívni a figyelmet a téma fontosságára.

fotó: freepik

A vállalat 2019 óta folyamatosan következetes lépéseket tesz a fenntartható működés irányába, amelynek kiemelt részét képezi a műanyagmentesítés. Ennek érdekében tavaly az áruházláncok közül elsőként vezették ki a forgalomból az egyszer használatos műanyagzacskót. A műanyag csomagolóeszközök helyett számos környezetbarát alternatívát kínálnak, úgy, mint a mára már ikonikusnak számító karton bevásárlódoboz, alternatív csomagolóeszközök a zöldség-gyümölcsosztályon és a pékáru részlegen, a  lebomló, komposztálható változatok a húsoknál, halaknál. Február közepétől újabb állomáshoz érkeznek, ugyanis mostantól néhány paradicsomfajta is fenntartható papírdobozba kerül. Ez mindamellett, hogy praktikus és 100%-ban újrahasznosított papírból készült, dizájnos, ráadásul a megfelelő légáteresztés gondoskodik arról, hogy a benne lévő zöldségek frissek maradhassanak. A korábbi műanyagcsomagoláshoz képest ez a hullámpapírból készült, rétegelt doboz kevésbé érzékeny a párára és a hőingadozásra, aminek köszönhetően megnő a benne tárolt termék fogyaszthatósági ideje is.

A vállalat ez alatt a két hét alatt abban is szeretne segíteni vásárlóinak, hogy vásárlásaik során tudatos döntéseket hozhassanak. Az akciós újságban számos szemléletformáló üzenettel, a helyszínen pedig különböző táblákkal támogatják majd az eligazodást a környezettudatos termékkínálat között.

A kereskedelemben egyébként jelenleg is számos kifejezést és védjegyet használnak a termékek besorolására, amelyek között gyakran nem könnyű kiismerni magunkat. Íme néhány a leggyakrabban használt kifejezések közül:

fotó: freepik
  1. Ökológiai gazdálkodás: Az ökológiai gazdálkodás nem engedélyezi, továbbá korlátozza a különböző szintetikus növényvédő szerek, műtrágyák, talajjavító szerek, valamint a mesterséges állatgyógyászati készítmények, illetve hozamfokozók használatát.
  2. Öko/Bio/Organikus termékek: Olyan termékek, amelyek az ökológiai gazdálkodás rendszeréből származnak.
  3. Vegán élelmiszer: Tisztán növényi eredetű termék. Feldolgozási és gyártási folyamata során nem használnak fel vagy nem adnak hozzá állati eredetű összetevőt.
  4. GMO/GMO-mentes élelmiszerek: Genetikailag módosított alapanyagoktól mentes termékek. Ez a védjegy garanciát nyújt arra, hogy a jelöléssel ellátott élelmiszerek nem tartalmaznak genetikailag módosított szervezeteket, továbbá nem tartalmaznak a szervezetek által előállított összetevőket. Az állati eredetű termékek esetében az állatok nem kaptak olyan takarmányt, amely genetikailag módosított szervezeteket tartalmazott.
  5. Felelős forrásból származó: Ellenőrzött és megbízható forrásból származik. Az élelmiszer/alapanyag teljes útja nyomon követhető a termőföldtől egészen a csomagolt termékig. A termék előállítási módja tudatos, környezetkímélő mezőgazdasági módszerből származik.
  6. Fenntartható erdőgazdálkodás: Az egyik leggyakrabban előforduló jelzés. Röviden az FSC védjegy garantálja, hogy az adott fa és papír felhasználással készült csomagolóanyag/kartondoboz felelősen művelt erdőből és ellenőrzött forrásból származik.
  7. Biológiailag lebomló: Azokat hívjuk biológiailag lebomló műanyagoknak, amelyek képesek a természetben is megtalálható elemekre és anyagokra lebomlani adott, speciális körülmények között, az élővilág szervezeteinek (mikroorganizmusok, gombák stb.) hatására.
  8. Újrahasznosítható: A műanyag olyan típusa, amely alkalmas arra a folyamatra, hogy a megfelelő eljárással új tárgyakat és eszközöket készítsenek belőle. Nem minden anyag újrahasznosítható, ezért fontos az előzetes szelektálás és a tudatosság. Az újrahasznosítható jelzés mindig megtalálható az erre alkalmas műanyagokon.
  9. Többször használatos: Az egyszerhasználatos termékek alternatívái. Mivel többször is felhasználhatók, ezért csökkentik az egyszerhasználatos műanyagok használata során keletkezett hulladékot, ami abból fakad, hogy azonnal kidobásra kerülnek.
  10. Karbonlábnyom: A karbonlábnyom egy olyan mutatószám, amely megmutatja az emberek, különböző szervezetek és országok hatását a klímaváltozásra. A karbonlábnyom kiszámításával megtudhatjuk, hogy milyen mennyiségű üvegházhatású gázok kerülnek a levegőbe közvetlen és közvetett úton.

Így változik az ingatlanok adózása 2023-ban

Egyre több szénsavasító készüléket vásárolnak a magyarok

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Új funkció érkezik a mobilokra, ami figyelmezteti a felhasználót, ha követik

A két tech óriás, az Apple és a Google hétfőn hivatalosan is bejelentette egy új funkció bevezetését, amely értesíti a felhasználókat arról, ha a Bluetooth-kompatibilis eszközök általi nyomkövetést tapasztalnak.

Az általános jóllét új pillére az internet lett

A Technology, Mind and Behaviourban publikált globális tanulmány az internet hatásáról eddig ismertekkel szembe menő, új eredményekkel zárult.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!