spot_img
spot_img
spot_img

A Danone Magyarországon is bevezeti a fogyasztók számára könnyen értelmezhető tápértékjelölést, a Nutri-Score-t

-

Article Top Ad (AdSense)

A Danone a tudatos fogyasztói választás támogatása érdekében idén júliustól kezdődően elsőként a Danone Krémtúró csomagolásán vezeti be a Nutri-Score jelölést.

A kutatásokon és fogyasztói felméréseken alapuló, önkéntesen használható, az élelmiszerek csomagolásának elülső oldalán feltüntetett tápértékjelölés bevezetését számos nemzetközi tudományos és fogyasztói szervezet, – mint például a WHO és BEUC – valamint az Európai Unió több országa is szorgalmazza. A jelölés hazai alkalmazása többek között a Magyar Elhízás Elleni Társaság, támogatását is elnyerte.

Egy életünk van, és egy bolygónk

A Danone úgy döntött, hogy „Egy életünk van, és egy bolygónk” elnevezésű fenntarthatósági jövőképével összhangban Magyarországon is bevezeti a Nutri-Score tápértékjelölést a termékei csomagolásán. A Nutri-Score rendszer egyszerű, könnyen érthető formában értékeli az élelmiszerek tápanyagtartalmát, és egy egyértelmű, könnyen értelmezhető A-tól E-ig terjedő, színekkel is ellátott skálán ábrázolja. A jelölés ezáltal egy pillanat alatt áttekinthetővé teszi egy termék helyét az étrendünkben, és segít a számunkra megfelelő élelmiszer kiválasztásában annak kategóriájából. 

Danone_kremturo_NutriScore
Fotó: danone.hu

„A Danone küldetése, hogy termékeink révén a lehető legtöbb ember egészséges életviteléhez járuljunk hozzá. Minden módon igyekszünk segíteni fogyasztóinkat a helyes étkezési szokások kialakításában, ösztönözni egy egészségesebb életmód felvételét, és segíteni őket a jó táplálkozási döntések meghozásában. A Nutri-Score rendszer támogatása és termékeink csomagolásain történő bevezetése tükrözi ezt az elkötelezettségünket. Úgy gondoljuk, hogy a Nutri-Score rendszer megkönnyíti a tápértékjelölés megértését, hogy egy termék esetén a feltüntetett tápértékek együttesen mit jelentenek a táplálkozás, a tápanyagbevitel és annak mértékének szempontjából.” – mondta el Buzási Dániel, a Danone Magyarország ügyvezetője.

A Nutri-Score-t egy nemzetközi tudósokból álló szakértői csoport dolgozta ki.

A rendszer az étrendet holisztikus módon közelíti meg, azaz nemcsak azokat a táplálkozási tényezőket veszi figyelembe, amelyek bevitelét korlátozni javasolt az étrendben, hanem azokat a tápanyagokat is, amelyek fogyasztása a napi táplálkozás keretében kimondottan javasolt. Számítása tudományos algoritmus alapján történik, amely magában foglalja a negatív táplálkozási tényezőket, mint az élelmiszer energiaértékét, az egyszerű cukor-, telített zsír- és sótartalmát, ugyanakkor figyelembe veszi az olyan pozitív elemeket is, mint a rostok, fehérjék, valamint a felhasznált gyümölcsök, zöldség- és diófélék. A Nutri-Score bevezetését elsőként Franciaország kormánya javasolta 2017-ben, mára Németország, Spanyolország, Hollandia, Belgium és Luxemburg is csatlakozott hozzá. Emellett az Egészségügyi Világszervezet európai irodája is támogatja a Nutri-Score használatát, mint az élelmiszerek tápértékjelölésének egyértelmű rendszerét.

A jelölés bevezetését megelőzően a munkatársainknak mutattuk be a szabályrendszert, de vállalatunk saját csatornáin már megkezdtük fogyasztóinkkal és partnereinkkel is megismertetni a Nutri-Score-t. Így reméljük, hogy még egyszerűbb lesz az új jelölés értelmezése a termékcimkéken, amikor azok megjelennek az áruházak polcain – tette hozzá Buzási Dániel. – A magyar termékportfólióban a Danone Krémtúró terméke, majd pedig a Danette termékcsalád kapja meg előszőr a jelölést, ezt követi az Activia, és sorra a többi termékünk is A tervek szerint két éven belül a portfólió összes termékén szerepelni fog a Nutri-Score tápértékjelölés.”

 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Modern karrier a felső kategóriából – IT csoportvezető állás Budapest cégeinél

Az IT-szektor régóta az egyik legkelendőbb terület az álláspiacon, hiszen a fizetések tekintetében egészen kiemelkedő lehetőségekkel találkozhatnak a munkavállalók. A megfelelő képesítés persze elengedhetetlen és a területen belül is bőven akad mozgástér.

Mi teszi különlegessé az Eau de Parfumöt?

Az Eau de Parfum egyik legfontosabb jellemzője a magas parfümolaj-koncentráció, amely általában 15-20 százalék között mozog. Ez az összetevő garantálja, hogy az illat hosszabb ideig marad a bőrön, mint más illatok, például az Eau de Toilette. Az Eau de Parfum illatok mélysége és komplexitása egyedülálló, mivel több rétegben bontakoznak ki, és az idő múlásával változnak.

Mindenki a mesterséges intelligenciát akarja a társkeresőknél

Versenyt futnak az online randialkalmazások a mesterséges intelligencia-alapú asszisztensek fejlesztésében, amely a Z-generáció frusztált tagjait segítené a romantikus beszélgetésekben.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!