Az innovatív magyar startup, mely 2019 óta forradalmasítja a prémium desszertek piacát, egy egészen egyedülálló platformot kínál az édesség kedvelőknek.
Budapest legjobb cukrászdáinak kínálatát összegyűjtve, gondosan hűtött autókban szállítja az ínyenc finomságokat közvetlenül a vásárlók otthonába. Az Édes Város csapata a hazai sikereken felbuzdulva Bécset is meghódította, valamint több európai nagyváros is célkeresztben van, de ha úgy alakul, Ázsiára sem mondanának nemet.
Az édesszájú budapestieket és a főváros agglomerációjában élőket megcélzó startup mindössze néhány év alatt fejlődött komoly, európai színvonalú céggé, amit a közel harmincezer teljesített megrendelésük és a szolgáltatásaik folyamatos bővülése is remekül példáz.
„Mindez azt bizonyítja, hogy még a nem túl kedvező gazdasági helyzet ellenére is képesek vagyunk folyamatosan növekedni, ennek a növekedésnek a fókuszában pedig az Édes Város missziója áll: hogy partnereinkkel karöltve – legyen az egy eldugott kis budapesti cukrászda vagy népszerű hely – minél több embert segítsünk a szolgáltatásunkkal, és eljuttassuk hozzájuk az üzenetünket. Azt, hogy ÉdesVárosban minden örömteli pillanat méltó ünneplést érdemel! Szerencsére sok az elégedett, visszatérő vásárlónk, emellett folyamatosan bukkannak fel az új érdeklődők is.” – meséli Bakonyi Gergő, az Édes Város egyik alapító tagja.
A magyar fiatalokból álló startup mindehhez jól átgondolt, komplex terjeszkedési stratégiát alkalmaz, amelynek fontos része az itthon nemrégiben debütált megújult arculat, valamint a szerteágazó üzleti- és marketing tervezet, amellyel nem titkolt céljuk több európai, később pedig akár ázsiai városok meghódítása is.
ÉdesVáros – A növekvő torta-nagyhatalom
Az itthoni, kiemelkedően pozitív fogadtatás egyértelművé tette a külföldi piac meghódításának szükségességét. Az Édes Város idén március óta van jelen a bécsi piacon, ahol már 8 cukrászda élvezheti az általuk nyújtott szolgáltatás előnyeit. Az Édes Város célja további 35 partner cukrászda bevonása a 2023-as év végéig, valamint hogy egy olyan prémium minőségű nemzetközi szelekcióval lássák el a várost, amely egyedülállónak számít a térségben.
„Egy finom, prémium torta még a maximalista bécsiek szívét is meglágyítja. Miután prezentáltuk a szolgáltatásunk előnyeit, az észérvek végül meggyőzték a cukrászdákat, hogy a csatlakozás mellett döntsenek. Felhasználói oldalról nézve a bécsiek kényelmes emberek, számukra az online vásárlás mindennapos rutin. A kettő együtt egyenes út a sikerhez.” – mondja Gergő.
Ünnepeljenek dobostortával még a hong kongi felhőkarcolókban is!
A bécsi terjeszkedéssel párhuzamosan folyik a kutatás és stratégiai tervezés a további külföldi piaci térfoglalás kapcsán Juhász Diána, külföldi terjeszkedésért felelős szakember, valamint Vitáry Dániel társalapító, stratégiai tanácsadó vezetésével. Az eddigi eredmények szerint Berlin lenne számukra a következő ideális állomás, amelyet ráadásul a bécsi piacra kidolgozott német nyelvű oldal is támogat.
“További lépés előnyt jelent számunkra, hogy egy jellemzően nem tech alapú iparágban – mint a cukrászat – belevittünk olyan új technológiákat amelyekkel a folyamatainkat automatizáljuk, így könnyen skálázódunk akár új piacokon is” – említi meg Kassai Viktor, az Édes Város másik alapító tagja, vezető fejlesztője.
Pozsonyban még ebben az évben – a tervek szerint ősszel – debütálnának formabontónak számító tortaautomatáikkal, a további állomás-tervek között pedig Barcelona, valamint több Öböl-menti ország, illetve Hong Kong is szerepel.
Megújult branding & arculat
“A külföldi terjeszkedés miatt az Édes Városnak olyan márkakoncepcióra volt szüksége, amely bármely európai nagyvárosra adaptálható; a közös metszet végül Európa történelmi építészete lett modern köntösbe csomagolva, ami tökéletesen kifejezi a márka kettősségét, mindezt erős storytellinggel fűszerezve.” – meséli Katona Nóra, az Édes Város Head of Brandje, az új arculat megalkotója.
A megújulásra elsősorban a márkaismertség és a felhasználói élmény növelése, valamint a külföldi terjeszkedés miatt volt szükség. Megoldandó probléma volt továbbá, hogy az Édes Várost sokan cukrászdának gondolták, a rebranding célja tehát egyben a márkapozíció tisztázása is volt.