Mercedes Benz E All-Terrain: A legjobbat vagy semmit

A Mercedes a kiváló E-osztályt vetette alá az átalakításnak. Sikerrel.

 

Egyre trendibb a terepjárósabb forma és tartalom, a családok szívesen részesítik előnyben a sokoldalúságot. A Mercedesnek túl sok dolgot nem kellett bonyolítania a mondhatni tökéletes luxuskombin. Kapott egy állítható magasságú futóművet, egy burkolt hasi részt, és némi erősítést felfüggesztésben, s néhány műanyag elemmel kiegészítették a karosszériát. A tökéletes összkerékhajtási rendszer már adott volt hozzá.

 

A nagy bálna

A majdnem 5 méteres kombin végzett változtatások nagyon jól sikerültek, még maszkulinabb lett a járgány. Kívülről szinte csak egy kisebb sétát követően tudjuk körbejárni, hiszen hatalmas és nagyon széles is. A 19 colos kerekek azért a peres gumikkal nem biztos, hogy annyira vágynak terepre, az igazat megvallva, nekünk sem volt szívünk próbára tenni…

Ami sokkal jobban áll neki, az a légrugós futóműnek az a funkciója, amikor szinte ráülteti a kerekekre a nagy testet: ilyenkor brutálisan jól néz ki a nagy bálna. A dupla kipufogóról tudjuk, hogy az csak látványelem, az igazi nem teljesen itt bújik meg, és nem ilyen látványos csövön végzi a dolgát a takarékos és környezetbarát motorja miatt.

 

A minőség az úr

A Mercedes esetében a csodák megmaradnak akkor is, ha beszállunk az autóba. Ilyen luxusban nem mindennap lehet része az embernek (persze annak igen, aki ilyennel jár). Mindenhol a minőség az úr, a bőr, a zongoralakk, a szénszálas betétek dominálnak. Nem veszünk el a gombok sokaságában, az adott funkciókat jól jelzik, mondhatni bolondbiztosan. A menüben legalább háromféle módon tudunk lépkedni; a kormányon lévő érintőgombokat szinte csak meg kell simítani, és máris teszik a dolgukat.

A Burmester hifi hihetetlen módon adja vissza a zenehallgatás élményét. A Mercedes Auto Pilot rendszere szintén kiváló, vezetés közben volt időnk kipróbálni. Figyel a forgalom minden részletére, tökéletesen végzi az előttünk haladó követését, ha szükséges, sávot vált. Az M7-es autópályán Budapest felé haladva egy baleset is történt, és utastársainkkal együtt kíváncsiak voltunk, miként reagál a jármű a helyzetre. Semmihez sem nyúltunk, hagytuk, hogy végezze a dolgát. Ámulva láttuk, hogy magától szinte nullára lassított a helyszínelés miatt feltorlódott forgalomban, majd amikor megszűnt az akadály, újra felvette a korábbi utazósebességet. Mindeközben vezetőként csak annyit kellett tenni, hogy néha a kormányon legyen a kéz, jelezve, hogy megvagyunk, itt vagyunk a kaszniban. Meggyőző volt ez a kis alkalmi teszt: rábízhatjuk magunkat az autóra.

 

Erőforrás, váltó

A márka új fejlesztése 220 cdi névre hallgat, de egész pontosan 1,95 literes négyhengeres verzió, egyetlen turbóval. A teljesítménye nem szerény, hiszen 194 lóerő és 400 Nm leadására képes, ami a kombit 8 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára. Ez nemrég még egy sportosra szabott hot-hatch ideje volt, nem volt jellemző egy ekkora családi dízelkombira. Óriási élmény a 9 fokozatú váltó, mely olyan észrevétlenül teszi a dolgát, hogy csak az tűnik fel, milyen csendben suhanunk és milyen alacsony fordulaton tesszük mindezt. Ennek köszönhetően fogyasztásban nagyjából 6 liter környékére tudtuk kihozni az átlagot.

 

*

Az alapmodell Magyarországon 17 millió forinttól érhető el, de jócskán lehet még rákölteni. Szó szerint csak a képzelet szab határt autónk egyediségének, hiszen a Mercedes erre bőven teremt lehetőséget. Tesztelt autónk árcédulája nem volt szerény, csaknem 28 millió forintot kóstált – nem is hiányoltunk belőle semmit. Megállta a helyét a márka mottója, miszerint „a legjobbat vagy semmit”.

(Az autó kipróbálásáért köszönet a Mercedes-Benz Hungária Kft.-nek.)