Alfa Romeo 4C: Az igazi dolce vita

Ennyi szépség és szenvedély nem szorul mindenbe, amelynek négy kereke van…

Amikor azt hiszed, hogy már minden élményautót vezettél – nagyon tévedsz. Ha még nem volt szerencséd az Alfa legnyersebb tagjához, nem is tudod, miről maradtál le. Ránézésre is látszik a szenvedély és az, hogy mindent a teljesítmény oltárán áldoztak fel. Nem öncélú magamutogatás a jármű, hanem funkcionalitás a négyzeten. Szüksége is van a leszorítóerő-generálásra, mert hamar eléri teljesítménye tetőfokát. Nem véletlen a szűkös kabin, abszolút hozzájárul a versenyautós jelleg megteremtéséhez. Igazi kölcsönhatás ember és gép között.

Csak azzal találkozunk belül, amire valóban szükségünk lehet, egyszerű, de korszerű anyagokból elkészítve. De ez mind csak részletkérdés, mert emlékünkben az a pillanat marad meg, amikor beindítjuk a motort, és lenyomjuk a gázpedált. Ezt azért elsőre óvatosan tegyük meg, mert a középmotoros, hátsókerék-hajtású, szénszálas karosszériájú kupét alig több, mint négy másodperc alatt lendíti fel 100 kilométer/órás sebességre az 1750 köbcentiméteres turbómotor, ami önmagában is technikai remekmű.

Az autó nagyobb sebesség esetén is kibillenthetetlen az egyensúlyából. Igencsak oda kell vele figyelni a közlekedési szabályok betartására, mert nyers, üvöltő hangjával könnyen megváltoztatja a sofőr személyiségét…

Élvezzünk minden egyes vele töltött percet, mert ez az igazi dolce vita!