Önkiszolgáló csomagfeladás, gyorsabb ellenőrzés

Budapesten gyorsabban és kényelmesebben juthatunk el a terminálokban repülőgépekhez.

2019 áprilisától már önkiszolgáló csomagfeladó rendszerek is működnek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, így az utasok saját maguk is feladhatják majd a poggyászaikat. Nem kell majd megvárniuk a check-in pult megnyitását, illetve a nyitást követően sorban állniuk. A gép leméri a csomag súlyát és a kinyomtatott címkét a csomag fogantyújára ragasztva máris a futószalagra lehet helyezni a bőröndöt.

 

Még a nyári szezon előtt megújulnak az utastájékoztató rendszerek, az A és B terminálon is lesz egy-egy kijelző, amely az utasbiztonsági ellenőrzéshez való sorban állás valós idejét mutatja majd. Az információk telefonos applikáción és webes felületen is elérhetők lesznek. Az üzemeltető Budapest Airport A és B oldalon is eggyel több utasbiztonsági ellenőrző sávot állít üzembe, megnöveli a váró területét és hosszabb röntgeneket szerez be, hogy egyszerre több utast lehessen kiszolgálni. E fejlesztésekkel a várakozási idő csúcsidőszakban sem éri el a fél órát.

 

Az utazók számára a 2B Terminálon és a SkyCourt területén felújítják és bővítik a mosdókat, így nyártól már háromszor annyi mosdó áll majd az utazók rendelkezésre. A csomagosztályozó kapacitását csaknem egyharmaddal növelik majd úgy, hogy a SkyCourt épülete előtt, a forgalmi előtéren egy ideiglenes épületet alakítanak ki.

Az idei második negyedévtől automata útlevél-ellenőrző kapukat is megnyit a Budapest Airport, együttműködésben az Országos Rendőr-főkapitánysággal. Az érkező oldali részt is átépítik, hogy az érkező utasok minél gyorsabban el tudják hagyni a repülőteret.

Az utazók már találkozhatnak a terminálokban a reptér sárga mellényt viselő munkatársaival, akik felvilágosítással, útbaigazítással segítenek, hogy minél hamarabb eljuthassanak induló járatukhoz.

Az újabb fejlesztések 6,5 milliárd forintba kerülnek.

(A felső kép az önkiszolgáló csomagfeladó berendezésekről Dublinban készült.)