BMW Group: növekvő eladások, elektromos sikerek

Minden idők legjobb értékesítése, piacvezető e-autók, további e-fejlesztések – ezek jellemzik a német autógyártót.

 

A BMW Group történetében 2018 a valaha volt legjobb értékesítési évnek bizonyult: összesen 2 490 664 darab autót értékesített a nagyvilágban, mely 1,1 százalékos növekedés az előző esztendőhöz képest. Ebből a BMW márka 2 millió 125 ezer járművet értékesített, 1,8 százalékkal haladva meg az előző évet. (A Group tulajdona még a MINI és a Rolls-Royce is.) Minderről Massimiliano di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója számolt be 2018. január 15-i, budapesti sajtótájékoztatóján.

A legsikeresebbnek BMW X modellek bizonyultak, részesedésük az összes eladott autó több mint egyharmadát tették ki, csaknem nyolcszázezer járművel. Magyarországon 3140 BMW-t adtak el (ez 16 százalékos emelkedés) MINI-ből 267 darabot (19 százalékos növekedés.) A cég sokat dolgozik azon, hogy termékeit a prémium életstílussal azonosítsák a vásárlók – hangsúlyozta az ügyvezető igazgató.

BMW i3

A BMW-csoport beszámolójában különösen nagy hangsúlyt kapott az elektromos autók piaca, már csak azért is, mert hosszú évek óta összpontosít az e- és a plug-in hibrid modellekre. Ennek 2018-ban meg is lett az eredménye: a BMW i/Performance és a MINI Countryman PHEV típusokból 142 617 darabot adtak el a nagyvilágban, mely 38,4 százalékos növekedés 2017-hez képest, s Európában a prémium üzletág piacvezetője. Az i3 töretlen népszerűségnek örvend 34 829 értékesített darabjával, 10 százalékkal növelve az eladást az előző évihez képest. A legnépszerűbb modell az 530e, 40 260 kelt el belőle 2018-ban. A MINI Countryman PHEV modellből 13 ezernél több fogyott, mely a Countryman-eladásokban már 13 százalékos részesedést jelent.

Magyarországon 377 elektromos autót adtak el 2018. január és november között (247-et az előző év hasonló időszakában). Ebből 137 darab i3 volt, 94 pedig 530e.

BMW i8

A BMW Groupnál büszkék arra, hogy az átlagosnál jelentősebb mértékben járulnak hozzá a globális elektromosautó-piac növekedéséhez: míg világszerte 2,2 százalék az eladott e-autók és plug-in hibridek részaránya az autópiacon, addig BMW Group teljes értékesítésén belül ez az arány 6,1 százalék. Európában ezek a számok 2,4, illetve 7,1 százalék. Érdekesség, hogy a világon élenjáró norvég e-piacon, ahol az értékesített személyautók már csaknem fele elektromos, a BMW Group által eladott autók több mint háromnegyedét teszik ki az e-járművek. A BMW i3 a világon 2014 óta a legnépszerűbb prémium kompakt elektromos autó, az i8 a legnépszerűbb hibrid sportautó.

A csoprt számításai szerint az e- és a plug-in-hibrid modellek 2025-ben már éves értékesítésük 15–25 százalékát teszik majd ki; ez a 2017-es értékesítési adatok alapján 500 ezer autót jelenthet.

BMW-stratégia: középpontban az elektromos autók

Salgó András, a BMW Group Magyarország vállalati kommunikációs vezetője beszámolt az idei, sőt a 2020-as évek elektromos újdonságairól is. Már idén kapható lesz a MINI Electric, mely teljesen elektromos autó lesz. 2020-ban érkezik a Kínában gyártott, 400 kilométer hatótávú BMW iX3 SAV (Sports Activity Vehicle). 2021-ben jelenik meg a BMW iNext SAV, 600 kilométernyi hatótávval. (Németországban, Dingolfingben gyártják). Szintén két év múlva dobják piacra a BMW i4 4 ajtós Gran Coupét, 600 kilométer hatótávolsággal, müncheni gyártással.