BMW M5: olimpikon, öltönyben

A versenypályára való limuzin…

 

Szinte mérnöki csoda. Talán nem is a külseje, sokkal inkább a benne rejlő 600 lóerő és az xDrive miatt. Ez a teljesítmény már egy versenypályára is bőven elegendő, a modell a leggyorsabb a kategóriájában. Alig több, mint három másodperc alatt futja a 100-at, ami szupersport kategóriában is erősnek mondható, pedig ez továbbra is egy limuzin. Célja eljuttatni a családot A pontból B pontba, más autóhoz képest csak annyi lehet a változás, hogy ráérünk később indulni.

 

Szerencsére a mérnökök arra is figyeltek, hogy megőrizze business karakterét, kulturáltan el tudunk járni vele a hétköznapokon is. Egy-egy előzésnél nem szükséges sokat gondolkoznunk, hamarabb befejezzük a műveletet, mint gondolnánk.

 

A luxus átjárja a fülkét, apró finom jegyek emlékeztetnek minket az M-es modell valódi énjére. A pirosra színezett gombok, mint egy vadászgép esetében, sokat sejtetnek: ezekre tudjuk ráprogramozni, mikor mennyire szeretnénk a járgányból nyers vadállatot varázsolni.

 

A 600 lóerős teljesítmény leadásakor szinte érezzük, hogy az egész autó befeszül, és csak arra koncentrál, hogy ezt az elemi teljesítményt minél hatékonyabban a rendelkezésünkre tudja bocsátani. Néha szinte megijeszt, mennyi tartalék van még benne.

 

Átlagember számára nem kiautózható; kapott ugyan egy intelligens xDrive hajtást, ami segíti, hogy rohamtempóban tudjon rajtolni. Tengernyi a vezetéstámogató rendszere is, mégis nagy figyelmet igényel, ha valódi énjében szeretnénk használni. V8-as hangja talán lehetne kicsit hangosabb, de nincs szükség rá, hogy ezzel vonja magára a figyelmet, hiszen úgyis csak egy pillanatig látják mások, ameddig megelőzzük őket.

(Fotók: Kapás Gábor)