Itt a harmadik generációs Kia Ceed

Európai tervezésű, Európának szánt, az öreg kontinensen gyártott autó a vadonatúj Kia Ceed.

 

Valóságos autós mozit szervezett a Kia Motors Hungary Kft. az etyeki Korda Filmparkban. Az 1-es óriáshangárban negyven, a legkülönfélébb színben pompázó új, harmadik generációs Ceedet állítottak be 2018. szeptember 13-án, hogy az újságírók a kocsikba ülve nézzenek meg egy, a Ceed történetét játékosan feldolgozó filmet.

A kisfilm két főszereplője Nagy Norbert, a magyar Kia ügyvezető igazgatója és Dowan Kim, a cég elnöke voltak, akik egy autóban a várost járva, humoros párbeszédekben idézték fel a Ceed eddigi sikertörténetét. Többek között azt, hogy az első Ceedet 2006-ben dobták piacra, s máris ötcsillagosra teljesítette az EuroNAP töréstesztjeit. Az igazi főszereplő azonban a harmadik generációs Ceed volt.

 

A Ceedet már a kezdetektől az európai autósoknak szánták, ezt jelöli elnevezése is: Community of Europe, with European Design. Olyannyira európai a termék, hogy az öreg kontinensen tervezték, ráadásul részben a magyar Kovács Miklós tervező elképzelései alapján. A gyártás pedig a Kia szlovákai gyárában, Zsolnán folyik. A dél-koreai autók egyik legfőbb vonzereje – sok más mellett – ma is az, hogy más gyártókkal ellentétben 7 évig nyújt garanciát (illetve 150 ezer lefutott kilométerig).

 

Az új, ötajtós Ceedbe nemcsak a hangárban ülhettünk bele, hanem a hangár előtt is, hogy kipróbálhassuk a tigrisorrú, két oldalán LED-es fényszórókkal ellátott járgányt, s ismerkedésként megtegyünk vele egy félórás utat. Ezúttal nem mi választottunk a színek között, de ez most nem is volt lényeges, a fontos inkább az, hogy a vásárló majd tizenegyféle szín között válogathat.

A motorok közül az 1.4 literes, turbós négyhengeres benzinmotoros autót próbálhattunk ki 140 lóerővel (242 Nm-es maximális nyomatékkal), s hatsebességes manuális váltóval kergethettük a dombokat. A vásárló kérheti majd hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval is. Az 1.4 literes motor kapható 100 lóerős négyhengeres szívómotor-változatban is vagy 1.0 literes, háromhengeres turbóként, mindkettőt kézi váltóval. Aki a dízelben hisz, az 1.6 literes 115 és 136 lóerős változatokon törheti a fejét, akár automata váltóval.

Az autó az elődjénél 23 kilogrammal könnyebb, 2,3 centiméterrel alacsonyabb, 2 centiméterrel szélesebb, tengelytávja maradt 2,65 méter. Így aztán talán még jobban hasonlít kategóriája versenytársaiéhoz, az ötajtós Volkswagen Golfhoz és az Opel Astrához.

 

A belsőt a hagyományos, analóg műszerfal jellemzi (de rendelhető digitális változatban is). A középkonzol tetején lebeg az érintőképernyő, amely az igényeknek és a rendelésnek megfelelően 5, 7 és 8 colos méretű lehet (vagyis 12,7, 17,78 és 20,32 cm átmérőjű). S ha már választási lehetőség: az ülések kérhetők fűtőszálakkal mind elöl, mind hátul.

 

Ami viszont előnyös, hogy már az alapárban benne van a ráfutásos ütközést elkerülő támogatás, a sávtartó asszisztens, a távolságifényszóró-asszisztens, valamint az éberségfigyelő.

 

S hogy milyen volt az új Ceedet vezetni? Kényelmes, biztonságos, könnyed, nem éreztünk különbséget európai vetélytársaihoz képest.