Ford Focus 2018 – magasan a léc

Ez a Focus már nem az a Focus…

Festői Provence – érdemes ide programokat, bemutatókat szervezni, a jó hangulat mindig garantált. A Ford zseniálisan választott tábort ezen a részen, és rendezte be magának szinte az egész környéket. Folyamatosan megújuló modellek és frissítések vannak a cég háza táján, ezért utaznak ide a folyamatosan a magyar és a nemzetközi sajtó képviselői 2018 tavaszán–nyarán.

 

Június legvégén a BCOOL is ellátogatott egy bemutatóra, hogy megismerje a vadiúj Focust.  Ez a népszerű típus is átesett egy igencsak jól sikerült frissítésen. Kicsit olyan, mintha kategóriát váltott volna a megújulást követően, hiszen ez a Focus már régen nem az, mely a kezdetekben volt. Első ránézésre az látszik, hogy jócskán megnőtt, aztán ha átböngésszük a számait, akkor megállapíthatjuk, hogy csak érzéki csalódás, hiszen minimális a számok közti eltérés, csupán jól játszottak az ívekkel.

 

A külsején felfedezhetünk rokonságot más márkákkal is, amelyek abszolút prémiumkategóriában szerepelnek, ezért mondhatjuk, hogy az irány nagyon jó. Felzárkózott a mai modern LED-es világba és kimondottan jól állnak neki a határozott vonalak, érettebb és határozottabb lett elődjénél. Sok munkát tettek bele a tervezők. Ezért is volt jó olyanokkal egy asztalnál ülni, akik részt vettek a tervezésben, de nem csak e típusnál, hanem az első generációnál is. Nem tudtunk tőlük olyat kérdezni, amellyel megleptük volna őket.

 

A Focus a maga nemében etalon a kategóriájában, nem véletlenül választják olyan sokan. Ár-érték arányában is megállja a helyét. Életre hívták a legmagasabb felszereltséget, mely Vignale néven már sokkal több, mint Focus. Az anyaghasználat, a bőrözés a gazdag részletek szinte kategóriát emelnek számára. E szegmensben nem túl gyakori a bőrözött műszerfal!

A ST-Line egy sportosabb megoldás, jól elkülönül a többitől. Ezt sokkal inkább el tudjuk képzelni azoknak a fiataloknak, akiket, lázba hoz a sportosság, ki lehet vele szakadni a hétköznapokból.

 

Motorválasztékban is színesedett a paletta. Mi kipróbáltuk az 1,5 literes dízelt, amely kimondottan nagy kedvenc lett. Takarékos és egyben erős, hiszen 120 lóerő cseppet sem mondható kevésnek, nagyon dinamikusan mozgatja. A benzines esetében a legerősebb a szintén 1,5 literes három hengeres 182 lóerős motor, amely kimondottan igényli, hogy forgatva legyen. Voltak félelmeink vele kapcsolatban, de meggyőzött minket, hiszen a provence-i szerpentineken elképesztő vehemenciával mozgatta a karosszériát.

Ahol még igazi változás történt, az a belső tér, hiszen láthatóan eltűntek a gombok. Itt is visszaköszön az átgondoltság, a praktikum és a prémium érzés. Könnyű beleszeretni, hiszen a jól felszerelt modellek minden igényt kielégítenek, sokkal magasabb kategóriában is megállnák a helyüket. A vezetéstámogató rendszerek vigyáznak ránk, a legkisebb hiba esetén is azonnal reagálnak.

 

Összességében egy modell ráncfelvarrásának végeredményét próbálhattuk ki, amely meghatározó a márka életében. A korábbiakhoz képest, sokkal látványosabb a változás. Iránymutató az is, hogy a Ford nem feltétlenül egyes kategóriákban gondolkodik, hiszen egy Vignale szinte bárhol megállja helyét. A színek az anyagok teljesen egyediek, az autók használata közben el is feledjük, hogy „csak” egy Focusszal van dolgunk.

Ezeken a tájakon, egy ilyen szépséggel, több mint tökéletes volt a sajtóút.

 

A vezetési élmény korábban is tökéletes volt, főleg a futómű az, amely a kezdetektől a legerősebb a kategóriában. A motorválaszték csak hab a tortán. A motorokat lehet őket forgatni, bírják a gyűrődést, ha arról van szó, ám azért még ne mondjunk le a dízelről sem.

Kimondottan jó karakter, erős és takarékos, hosszútávon a legjobb útitárs. A 8-sebességes automata nagyon kényelmes, de aki szereti a kézi gangolást, az sem fog csalódni.

A sajtóút során rengeteg szép helyen kanyarogtunk, káprázatos kilátásban volt részünk. E festői környezetben igazi élmény volt vezetni ezeket az elérhető csodákat.

Kapcsolódó cikkünk: Ford Fiesta Active: provence-i fieszta