Audi RS5: Precíz, mint a svájci óra

RS: e modellek garantáltan a legsportosabb teljesítményt nyújtják.

A külső kellő szigorral van felvértezve, ez elvárás is az RS modellektől, a LED-es lámpa szinte felmarja az aszfaltot maga előtt, hogy mindenki utat engedjen neki. A 20 colos felniken a gumik kőkeményen feszülnek, ezzel is minden körülmények között támogatva a stabilitást. A hátulján lévő diffúzornak itt most komoly szerepe van, hatalmas leszorítóerő biztosításáért felelős. A két kipufogót sem bízták a véletlenre, elképesztő hangokat formálnak.

Belül már sokkal inkább a luxus és a sportos kivitel kombinációját találjuk. Csupa prémium anyaghasználat, bárhová is nézünk, a méhsejt mintázatú ülések pedig hihetetlen módon tartanak. Négy személynek az egyik legkényelmesebb a kategórián belül, a hátsó üléssor nem csupán dísz, tökéletesen használható is. Elhanyagolható ugyan egy ilyen sportautó esetében, de a kimondottan nagy csomagtér segít minket a hosszú utazások során.

 

A beindítást követően érces hanggal kel életre a 2,9 literes, duplaturbós V6. Comfort-módban autózva szinte olyan, mint bármely másik modellel, csupán kicsit keményebb a rugózás, közvetlenebb a kormányzás – és persze már itt is érződik a 450 lóerő. Amikor a drive select Dynamic-állásba kerül, hirtelen minden megváltozik: az addigi kezesbárány egy vérengző fenevaddá változik, mely a legkisebb gázadásra is elemi erővel tépi fel az aszfaltot. Ekkor nyernek hirtelen értelmet az óriási kipufogók, félelmetes hangok áradnak. A 3,9 másodperces 100 km/órás sebességre gyorsítást sokkal kevesebbnek érezzük. Vagyis nem is mi, hanem a testünk, mely csak komoly erőfeszítést követően tud az ülésben egyenesen maradni. Az autó elképesztő gyorsulásokat tesz lehetővé. S nemcsak egyenesben, hanem a quattro-hajtásnak köszönhetően kanyarban is.

Igazán mindegy, milyen évszakban és aszfalton autózunk, a tapadás egészen hihetetlen formát ölt. Ennek ellenére sokkal inkább érezzük tökéletes utazóautónak, mint városi cirkálónak. Elemében igazán a hosszú utazások alkalmával van. Ilyen teljesítmény mellé az étvágy szinte elhanyagolható: használattól függően 12–14 liter. Szinte bele sem merünk gondolni, hogy a jövőben mindezt még hová lehet fejleszteni, hiszen ez már most is közel áll a tökéleteshez.