Ford Fiesta Active: provence-i fieszta

Festői vidéken mutatták be a Ford vadonatúj cool crossoverét – a BCOOL Magazinnak is.

Békésen kanyarog az út a szépséges provence-i tájakon. Pasztellszínekben pompáznak a kis házak a jellegzetes, enyhe szögű tetejükkel, ahogy átsuhanunk a falvakon és kisvárosokon. Az út olykor olyan keskeny az épületek között, hogy az egy-egy sávon alig férnek el egymás mellett a szembejövő járművek.

 

Nizzától szálláshelyünkig az út nagy részét a vadonatúj Ford Fiesta Active-ot hajtva hegyen-völgyön át, erdős területeken tesszük meg Franciaország egyik legdélibb, egyben egyik legszebb régiójában.

Úti célunk fenn a hegyekben, egy elegáns szálloda és villapark, 18 lyukú golfpályával. Vendéglátónk, a Ford e fenséges parkban állította fel a Ford Arénának elkeresztelt óriás sátrát, hogy május harmadik hétvégéjén Európa életmódmagazint készítő újságíróinak bemutassa megbízható kisautójának továbbfejlesztett változatát.

 

De a részletek megismeréséig nincs más dolgunk, mint élvezni a tájat és a vezetés élményét. A Start/Stop gomb megnyomásával indulunk, és máris átadhatjuk magunkat a vezetés és a megkapó táj együttes élményének. Az 1,0 literes EcoBoost benzinmotor kellően pörgős és erős ahhoz, hogy jól bírja a meredek emelkedőket, a vezetés közben azonban gyakran pillantunk az előttünk lévő, 8 colos, színes érintőképernyőre, mert ezen az úton bizony először járunk és a háromórás vezetési kaland során megannyi körforgalmon, kereszteződésen kell áthaladnunk, útelágazásra figyelnünk.

 

Ugyan Nizzából másfél óra alatt elérhetnénk Tourrettes-ba, de hogy legyen elég időnk kipróbálni a járgányt és élvezni a gyönyörű erdős térséget, szervezőink szép kerülőt iktattak be, hogy három órán át kanyarogjunk-csavarogjunk a mesés provence-i utakon. (Melyek kiváló minőségűek, kátyúmentesek, a sávelválasztó jelek jól láthatók, néhány körforgalmi részen pedig látszik, hogy újonnan készültek, még biztonságosabbá téve a kereszteződéseket.) Zenelejátszási listát elfelejtettünk készíteni, így a hangutasításokkal vezérelt kommunikációs és szórakoztató rendszert ezúttal nem próbáltuk ki.

 

Valójában annyira hamar pattantunk be Nizzába érkezésünket követően, a reptér közelében a Fiestába, hogy külsejét már csak úti célunk elérését követően, az Arénában volt időnk alaposabban szemügyre venni. Crossoverré változott a típus, igazodva a trendhez és a fogyasztói igényekhez. A sports utility vehicle (SUV) stílusa új formáját és menettulajdonságot adott a hosszú évtizedek óta népszerű és sikeres típusnak. Megnövelték az ülésmagasságot, optimalizálták a felfüggesztést, hogy a könnyed városi utakon kívül a hegyi és egyenetlen terepen is kényelmesen érezhessék magukat az utasok. Normal, Eco és Slippery (csúszós út) üzemmód között is választhat a vezető, sávtartó mód is megkönnyíti a dolgát, a műszerfalon a sebességhatár betartására is figyelmeztet a kis komputer kijelzője.

 

A további, sokaknak esetleg unalmas technikai részletek említése nélkül elég, ha csak a Ford szakembereit idézzük, akik a Ford Arénában rövid előadások során írták le a tervezők álmát és jellemezték az új autót. Ahogy fogalmazták: fogták a Fiestát, és a hamisítatlan Ford menetdinamikájához és kifinomult komfortjához hozzáadtak egy csipetnyi keménységet, egy kis sokoldalúságot, majd az egészet kiegészítették egy rakás vezetősegítő technológiával, s már el is készült az új Active. (A benzines mellett 1,5-literes TDCi dízelmotorral is.) Az aktív szó egyben a kaland szóra is utal – hangsúlyozták. A Ford új crossoverével kirándulásra, aktív pihenésre is csábítja gazdáját. Az Arénában elhelyezett kis vitrinekben kiállították azokat a cool tárgyakat: sportcipőt, hátizsákot, kulacsot, amelyek egy Fiesta Active gazdájához illenek.

 

Még vezetés közben ott motoszkált bennünk a kérdés: vajon nem női autó-e az Active, mely a piacon, különösen a crossoverek között kicsinek számít? A kérdést feltettük Roland Roordinknak, a Ford európai termékmenedzserének is, aki jót mosolygott a kérdésen, majd őszintén felelt a BCOOL-nak. „Ez ma már egyáltalán nem igaz” – válaszolta. Fele-fele arányban számítanak a női és férfi vásárlókra – jegyezte meg. Mindezt arra alapozza, hogy az új Fiesta Active-nak annyi sportos, kalandos, újszerű variációs lehetősége van, ráadásul új dizájnnal, hogy bármelyik nem vezetője büszke lehet rá.

 

Azt azért elárulta, hogy korábban a Ford fókuszált a hölgyekre, olyannyira, hogy a tervezők el is képzeltek egy hölgy célvásárlót, akit el is neveztek Antonellának. A filozófia az volt: ahhoz, hogy megtervezhesd az autót, tervezd meg a vezetőjét! De mára az Active-ot már mindkét nemnek egyformán szánják. Hangsúlyozzák is a Fordnál, hogy olyan autónak szánják, mely cool életérzést nyújt az embereknek. Hogy miként? Erre Roland így válaszolt nekünk: „Ez a legkalandosabb autó, melyet az elmúlt negyven évben a Fiesta történetében építettünk. Használata a legflexibilisebb a megemelt vezetői üléssel, a tető sínnel, a SUV-stílussal. De emellett az Active-ban az a kaland a legfőbb cool, amit az autó révén átélhetsz. Egy olyan életstílust sugall, amely megmutatja, mi mindent tehetsz a bevonásával, aktív közreműködésével.”

Azt is megsúgta, hogy a Fordnál az Active-sorozat folytatódik: 2018 júliusában jön a Fiestánál kisebb Ford KA Plus Active, majd 2019 első negyedévében a Fiestánál nagyobb Focus Active,

 

Aktív provence-i kalandozásunk végén, a hegyekből leereszkedve már az autópályán kötöttünk ki, ahol 110 kilométer/órás sebességgel, kényelmesen suhantunk vissza Nizza felé.