Social selling & szponzoráció

A Boscolo Üzleti Reggeli 2018 áprilisában a digitális világba repítette el a hallgatóságot.

 

Hogyan változtatja meg az értékesítési gyakorlatot a technológia és a digitalizáció által teremtett új technológia és kultúra? Ez volt az egyik legfőbb kérdés, melyre cégvezetők kerestek választ a Boscolo Budapest Hotelben. A szokásos havi gondolatébresztő találkozón, 2018. április 6-án két témakör: a social selling, valamint a szponzoráció állt a középpontban.

 

A napi üzletfejlesztésbe ma már be kell tervezni a social media, azaz a közösségi médiumok eszközrendszerét is – talán ez volt a legfontosabb megállapítás a reggel, illetve a délelőtt során, és ebben minden vállalatirányító egyetértett. A Messenger, a WhatsApp, a Facebook, a LinkdIn már mind-mind része a B2B (business to business) kapcsolatnak, az ügyfelek elérésének, megtartásának. A Facebookot több mint 2 milliárd ember használja, s amellett, hogy az üzleti partnert, a leendő vásárlót profilja alapján már azt megelőzően „megismerhetjük”, mielőtt találkoznánk vele, hasznos csoportokat is létrehozhatunk. Például olyan szakmai csoportokat, melyek kiválóak lehetnek kapcsolatteremtésre, kapcsolattartásra, a szakmai tapasztalatok összegzésére, kicserélésére. A WhatsAppot is már vagy egymilliárd ember ismeri és használja a világ 180 országban, s az üzleti életben még a LinkedIn is szerepet játszik. (Igaz, a tapasztalatok szerint kissé csökkenő mértékben.) A kapcsolatok fele – kiegészülve az sms-sel – már e csatornákon folyik, negyede e-maillel. A fennmaradó társadalmi, üzleti érintkezés negyede pedig telefonon, illetve személyesen zajlik.

Hogyan hozzuk ki a maximumot a szakmai rendezvényekből, mikor, kit, mit érdemes szponzorálni, hol érdemes cégünknek megjelenni? E másik kérdés állt a középpontban a délelőtt során. A szponzoráció megvalósulásakor nem a célban vagyunk, az még csak a rajtvonal – hangzott el.

 

Az áprilisi üzleti reggeli különlegességét az off conference-jelleg adta, vagyis a bevezetőt követően a résztvevők két, körülbelül húsz tagú csapatra váltak szét, és két témavezetővel: Toldi Gábor SalesTech alapítóval (social selling) és Faragó Dániel SalesTech kurátorral (szponzoráció) két teremben, interaktív módon bontották ki a kérdésköröket. „Annyit kapunk, amennyit adunk” – volt a jelszó, mert mindenki kifejthette véleményét, munkájából, életéből saját példákat hozhatott.

A két dinamikus eszmecserét követően gyűlt össze ismét a társaság, hogy a témavezetők, összefoglalva az elhangzottak legfontosabb részleteit, tájékoztassák a másik csoportot. Mindenki egyetértett abban, hogy a social media használata manapság nem elméleti, hanem nagyon is gyakorlati, húsbavágó kérdéseket vet fel. Ma már tudatos online-jelenlét nélkül nincs is üzlet! Arra is figyelni kell, hogy ezzel nemcsak a vezetőknek kell tisztában lenniük, hanem a munkatársaknak is, hiszen ők is a cég képviselői, hírvivői. A social media arra is lehetőséget ad, hogy a testre szabott üzletek születhessenek, sőt: azoknak van igazán értékük és tartósságuk.

Ami pedig a szponzorációt illeti, érdemes rá készülni, az eseményeken ma aktívan kell jelen lenni, s azokat a rendezvényeket kell támogatni, melyekhez a céget szakmai kötődés fűzi. Figyelni kell a közvetett megtérülésre is: olyan élményt kell nyújtani a résztvevőknek, amelytől a szponzorált esemény résztvevőiben kellemes élményként tudatosul, ki is volt a szponzor.

(Fotók: Pixabay)

Kapcsolódó cikkünk: Mit tud a lean?