Ford Mustang GT: mindig a csúcson

Az 1964-es első Mustangok és utódai mindig megdobogtatják az autók szerelmeseinek szívét.

Több generáció nőtt fel e típus imádata mellett, és még ma is kísért minket, végig folyamatos megújulásával. A Ford Mustang GT valóságos legenda. A legújabb változatát – gyorsuló szívdobogás mellett – mi is kipróbálhattuk.

Már megjelenése eltér az átlagautóktól, hiszen nagyon lapos és széles, látszik, hogy szinte tapad az útra. Miután kinyílik a hatalmas ajtó, visszaköszönnek az elődöktől örökölt klasszikus jegyek, a kapcsolók, a kormány, az ergonómia. Jó tartásúak az ülések, a váltó pedig az autógyártás egyik csúcsa. Egyik fokozatból a másikba kapcsolva érződik, ahogy fém a fémmel érintkezik, igazi férfias művelet.

Ahogy a Start gomb megnyomásával a V8-as életre kel, az feledteti az ember minden bánatát. Azonnal tapasztaljuk, hogy az autó a városi forgalomban is jól használható, hiszen elváltogathatunk akár alacsony fordulatszámon, nem fog rángatni a tengernyi nyomaték miatt. Nehéz vele inkognitóban maradni, hiszen mindenki odafigyel rá, az autó láttán egyfolytában mosolyognak az emberek. De tudjuk, hogy nem a városban van igazán elemében, hiszen az 50 km/h sebesség megtartása nehezebb feladat, mint gondolnánk, sok-sok lóerővel a hátsónk alatt. Ám ha kiérünk az autópályára… Már harmadik sebességben többel lehet vele haladni a sebességhatárnál, így arra gondolhatunk, hogy a maradék három fokozat. szinte felesleges.  De nem az, hiszen hosszú távon zavaró lenne a V8-as hangja is, viszont autópályatempó mellett hatodikban komfortosan lehet vele utazni. Sok gondunk, nincs azzal, hogy elengedjenek minket, hiszen, ha a visszapillantóba tekintenek, csak a mérges lovat látják, amit jobb futni hagyni…

Nincs szükség visszaváltásokra, mert szinte mindegy milyen tartományban van a fordulatszámmérő, elemi erővel indul meg. 421 lóerő, és 530 Nm – nincs olyan élethelyzet melyben kevésnek bizonyulna –, százra gyorsulásához 4,8 másodperc szükséges.

A Mustang eladási ára 12,5 millió forintról indul, bár az még csak a 2,3 EcoBoost motorral felszerelt. A fogyasztása? Nos, lehet tippelni, de felesleges, mert a helyes válasz: ahogy nyomod neki. Amennyiben meg tudja állni az ember, hogy csak elváltogat, 10–11 literrel is beéri, de aztán… Azt se feledjük, hogy nem egy kisautó, hiszen 4,8 méter hosszú, s 1,7 tonna felett van az önsúlya.

Életre szóló élmény vezetni.

Bővebben az autókról: Best Car Test

Kapcsolódó cikkünk: Ford 2018: Az új modellek éve