Budapest Airport: megújul a futópálya

Az utazási főszezonra kicserélik a felületet és átadják az új utasmólót is.

 

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es futópályája felületének második szakaszát cseréli ki a Budapest Airport 2018. március 12. és június 30. között. A felújítás nemcsak a pálya betonburkolatát érinti, hanem a régi fénytechnikai rendszerek nagy részét: a kábeleket, az elektromos aknákat és a lámpákat is cserélni kell. Emellett a 31L leszálló irány is megkapja a legmodernebb műszeres leszállító berendezést, az ILS-t. A több mint másfél milliárd forintos felújítás alatt a repülőtér a másik futópályával üzemel – adja hírül a Budapest Airport.

Tavaly az ún. földet érési zóna 900 méteres szakaszán cserélték ki a betonburkolatot, most a következő 1400 méteres szakasz, a pálya középső része kerül sorra. Ezúttal összesen 33 ezer négyzetméternyi betonfelület újul meg, mely négy és fél futballpályának felel meg.

 

A munkálatok végén a futópálya délkeleti, ritkábban használt megközelítési iránya (31L) is megkapja a legmodernebb műszeres leszállító berendezést, vagyis ILS-t (ami az angol Instrument Landing System rövidítése.) A korábbi rendszerhez hasonlóan az új rádiónavigációs berendezés is a rossz látási viszonyok között segíti a pilótákat a futópálya megközelítésében és a biztonságos landolásban, de a régebbinél jóval precízebb működésre is képes.

350 ember, 250 jármű és munkagép dolgozik a felújításon, így 2018 júliusára, a nyaralási és utazási főszezonra ismét két futópályával üzemelhet majd a repülőtér. A beruházás összköltsége eléri az 5,2 millió eurót, vagyis a valamivel több, mint 1,6 milliárd forintot, amit a Budapest Airport saját forrásból finanszíroz. Mindez része a Budapest Airport 50 milliárd forintos (mintegy 160 millió eurós) BUD 2020 elnevezésű, ötéves repülőtér-fejlesztési tervének, amit a repülőtér üzemeltetője teljes egészében saját forrásból valósít meg 2020 végéig. Ennek elemeként épül és lesz kész az év közepén a 2B Terminálon az új, tízezer négyzetméteres utasmóló.