Németország: ízes vonzerő 2018-ban

A magyarokat átlagon felül csábítják a német városok, miközben az ország idén Kulináris Németországgá válik.  

 

Culinary Germany – Kulináris Németország. Így szól a Német Turisztikai Hivatal idei nemzetközi tematikus kampánya, de a magyarok általában kampány nélkül is remekül tudnak enni, ha német földön járnak. Berlinben kipróbálják a legkedveltebb street foodot, a curry-szószos kolbászt, a currywurstot, az ínyencek Hamburgban járva már kora reggel ellátogatnak a halpiacra, hogy beleharaphassanak a legfrissebb halfogásból készített halas szendvicsekbe és élvezzék a rollmops, azaz a pácolt hering vagy ruszli sós ízét. Stuttgartban a turisták többsége nem hagyja ki a maultaschent, azaz a derelyét, melyet az ottani hagyomány szerint darált hússal és spenóttal töltenek meg. Ha pedig Bajorországban, Münchenben vagy Nürnbergben barangolunk, meg kell kóstolnunk a weißwurstot, azaz a fehér kolbászt, a bajor specialitást, mely borjú- és sertéshúsból készül, hagymával és petrezselyemmel fűszerezve. Aki pedig csúcsgasztronómiára vágyik, nem kevesebb, mint háromszáz Michelin-csillaggal rendelkező németországi étterem közül választhat.

 

Mindezekről Czeiszing Miklós, a DZT, a Német Turisztikai Hivatal magyarországi értékesítési ügynökségének vezetője szólt 2018. december 26-i sajtótájékoztatóján, melyet stílszerűen, a német tulajdonú budapesti Kempinski Hotel Corvinus Budapestben rendeztek. A gasztronómiai év kapcsán kiemelte, hogy magas színvonalú a konyhaművészet Németországban, melynek minden turista tanúja lehet gourmet-fesztiválokon éppúgy, mint Michelin-csillagos éttermekben. Hangsúlyozta, hogy a német nagyvárosok képét a kulináris sokszínűség és a nemzetközi gasztronómia jellemzi, melynek alapja az ott lakók multikulturális háttere.

 

A tavalyi sikeres Luther-évet követi idén az ínyencekhez szóló esztendő, melyet 2019-ben a Bauhuas éve követ, míg 2020-ban Ludwig van Beethoven áll majd a középpontban, születésének 250. évfordulója tiszteletére. Hasznosak ezek a tematikus évek, mivel újabb és újabb érdeklődési körű utazók figyelmét hívják fel Németországra, ám a beutazó turizmust nem kell félteni. Ahogy a sajtótájékoztatón is elhangzott, évről évre nő a Németországba látogatók száma. A második leglátogatottabb ország Európában, 2017. október végéig például 3,4 százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma, meghaladva a 72 milliót.

 

2017. január és november között 658 ezer éjszakát töltöttek el magyarok Németországban, mely 8,9 százalékos növekedés – emelte ki Czeiszing Miklós.A német nagyvárosokban is felfelé ível a városi turizmus trendje: Magyarországról továbbra is Berlinbe utaznak a legtöbben, 3,3 százalékos a növekedés (55 900 vendégéjszaka), A német fővárost népszerűségben München követi, 7,1 százalékos bővüléssel (49 177 vendégéjszaka), majd Frankfurt következik 13 százalékos emelkedéssel (21 375 vendégéjszaka). Hamburg is egyre kedveltebb a magyarok körében, 17,5 százalékos növekedéssel (15 583 vendégéjszaka).

 

A szövetségi államok közül Bajoroszág 236 038 magyar vendégéjszakával a magyar piaci rész harmadát jelenti, Baden-Württemberg 139 351 vendégéjszakájával a piac ötödével büszkélkedhet, míg a harmadik helyezett Észak-Rajna–Vesztfália (77 347 vendégéjszaka 10,9 százalékos piaci rész).

 

A sok szám- és tényadatot követően a sajtó képviselői a Kempinski szakácsainak köszönhetően megkóstolhatták az igazi német ízeket a nürnbergi kolbásztól a pácolt heringen, krumplisalátán, át a stuttgarti derelyéig.

(Fotók: Falus Tamás)