BMW i8: Igazi sportautó

A vezetési élmény és a környezettudatosság optimális keverékét nyújtja e plug-in hibrid modell.

Az innovatív elektromos motor és a fejlett technológiákkal ellátott belső égésű motor előnyeit egyesíti az új BMW i8, mely olyan, mint ha koncepció autó lenne. A forma nagyon tetszetős, az orr rész nincs túlbonyolítva, az alakja tükrözi, hogy a tervezők igyekeztek a legjobb ellenállási együtthatókkal dolgozni. Minden borítás műanyag, de alatta alumíniumból és magnéziumból készített a váz, melyet páratlan szénszálmerevítéssel láttak el. A Lamborghini mintájára, felfelé nyíló ajtók fantasztikusan látványosak. Az autóba jutás nem egyszerű, de amint benn ülünk, a vastag küszöbök mögött már jól el lehet férni, legalábbis elől… A belső kialakítás modernebb az átlag BMW-világhoz képest. Maradtak a finom anyagok, kellemes tapintásúak a kapcsolók, németes a rendezettség. A kijelzők felbontása szép. A kék biztonsági öv, a kék cérnával varrott ülések elegánsak, a legszebbek a sötétedéskor megjelenő, belső ergonómiát követő kék fények. Modern, és futurisztikus hatást keltenek.

A beindítást követően csak a padló és a rajta gördülő hatalmas kerekek hangját lehet észlelni. Kapcsolók segítségével tudjuk variálni a hajtást: alapesetben csak az elektromotor dolgozik, amely 130 lóerő leadására képes, és már ez is kellemesen mozgatja a nem túl nehéz karosszériát (1485 kg). Ebben az esetben az első kerekekre adja le a teljesítményt, és csak gyorsításkor vagy sport módban kapcsolja rá a 231 lóerős benzinmotort. Valamivel több, mint 30 kilométer tehető meg teljesen elektromos módban.  Az autó sportos mivolta akkor jelenik meg, ha váltóját egy határozott mozdulattal magunk felé toljuk. Ilyenkor a kijelzőnk színe kékről pirosra vált, és azonnal „beröffen” a hangfalakon keresztül a motor hangja. Hengerűrtartalma 1.5 literes, háromhengeres, de egy TwinsScroll turbó segít a lélegeztetésében, és 320Nm nyomatékkal rendelkezik. Komoly számok! 4,4 másodperc alatt érjük el a 100km/óra sebességet, de ez érzésre sokkalta kevesebb.

Elképesztő, milyen gyorsan reagál minden gázadásra, fordulatszámtól függetlenül. Az autó GPS-e a kiválasztott úti cél tükrében úgy számol, hogy tervezésnél az autópályára és a főútvonalakra a benzines erőforrás használatát javasolja, a városban pedig az elektromos meghajtásét. A gyári értékeket (2,1 l/100 km) ugyan elfelejthetjük, de szemrebbenés nélkül beéri 8 liter alatt is 100 kilométeren.

Az autó alapára meghaladja a 40 millió forintot, de ez még bőven „extrázható”…

Bővebben az autókról: Best Car Test