Egyedi performansz: offline:ontheater

Izgalmas, új, kísérleti utakon jár svájci alapítójával a rendhagyó magyar társulat.

 

Gyűjtögetők címmel mutatta be 2017 végén legújabb, különleges témájú és szokatlan módszerekkel dolgozó darabját az offline:ontheater. Előadásai az ötletes konstrukciók, a nyers anyaghasználat, a színház és az installációs művészet szokatlan ötvözetei.

A Gyűjtögetők egy eddig jobbára feldolgozatlan téma, a kényszeres gyűjtögetés lélektanáról szól.  E különleges performanszban többféle művészi kifejezésmód alkot fura elegyet, így a nézők többek közt az installációs művészet, a bűvészet, az élő zene, valamint az egyedi szövegek, képek és hangok különleges keveredésének lehetnek tanúi, miközben a budapesti, Bethlen Téri Színházban látható előadás érdekes díszletbe ágyazódik.

Az offline:ontheater izgalmas, új utakon jár. Alapító-vezetője Glass Benjamin, aki Svájcból érkezett Magyarországra, itt cirkuszművészetet tanult, majd az országban ragadt. Ma már több mint tíz éve itt alkot. Igaz, bevallása szerint nem sikerült igazán részévé válni az itteni alkotói életnek. Viszont a nagy ellentétek, melyeket itt tapasztal, művészileg nagyon inspirálják. Az előadások témaválasztása mai, naprakész: „A darabok korunkra jellemző társadalmi jelenségeket mutatnak be az individuumon keresztül” – fogalmazza a társulatvezető-rendező.

Az alkotói folyamatban részben az anyagból indulnak ki: „Már régen is foglalkoztattak a performatív és a helyszínspecifikus előadások, az installációs művészet. A sokféle látásmódból azonban nem könnyű egy koherens egészet alkotni. Régen a cirkusz épp ezt könnyítette meg: kifejezésmódjával egy olyan plusz elem volt, amivel viszonylag könnyen lehetett pótolni, elsimítani az előadások koherenciájának hiányosságait. Most úgy tűnik, eljött az a pillanat, amikor show-elemek nélkül kell megtalálni az összművészeti egységességet. De úgy érzem, most már készen állunk a feladatra” – mondja. Egyben úgy látja, új közönséget is kell építeniük, mely megérti őket.