72 évvel ezelőtt, 1950. május 7-én adták át a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret , amelynek története sokkal izgalmasabb, mint az elsőre gondolnánk.
A Feri
Ma már Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérként ismerjük, de a korábbi Ferihegyi Repülőtér Mayerffy Xavér Ferencről kapta a nevét, aki még az 1700 években települt Magyarországra, és a Vecsés és Rákoshegy környéki dombokon szőlőt kezdett termeszteni. Feri oly nagy népszerűségnek örvendett, hogy a helyiek elnevezték a területet Ferihegynek.
Budaörsi repülőtér
A XX. század elején még Rákosmező volt a hazai repülés és a kísérlezető kedvű pilóták közkedvelt helyszíne, majd a 30-as évekre az 1100 méteres füves kifutópályával rendelkező Budaörsi repülőtér lett a hazai légiközlekedés központja. A gyors fejlődés következtében azonban néhány év elteltével már kicsinek bizonyult, új helyszínt kellett keresni a repülők számára.
Nagy tervek
1939-ben megindult a tervezés, sőt 1942-ben az építkezés is megkezdődött, de a II. világháború fájdalmasan közbeszólt: 1944-ben a szövetséges erők 800 tonna bombát dobtak a területre. A romos repülőtér újjáépítéséről 1947-ben döntöttek, és rövidesen megkezdődött az építkezés. Végül 1950. május 7-én került sor az ünnepélyes átadásra. Eleinte csak Románia, Prága, Szófia és Varsó repülőtereire közlekedtek rendszeres járatok, majd 1956 nyarán elindult az első bécsi, majd 1957-ben az első amszterdami járat. 1983 és 1985 között megépült a 2. Terminál, de a fejlesztések folyamatosan tartanak: 2011-ben elkészült SkyCourt, amelynek emeletén és galériáján bevásárló és vendéglátó központ is helyet kapott.
Új nevét Liszt Ferenc 200. születésnapja alkalmából kapta, innentől kezdve a repülőtér új elnevezése: Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér.