A 2021-es Milano Fashion Week keretein belül 7 magyar divattervező is bemutathatta a 2022-es tavaszi/nyári kollekcióját Olaszország egyik divatfellegvárában. A tehetséges designereket a Magyar Divat & Design Ügynökség támogatta a felkészülésben.
Fashion Week – Hét kiváló magyar márka is kijutott
ABODI, CUKOVY, Elysian, Kata Szegedi, ALMA, NINI és ZIA budapest – ez az a hét magyar divatmárka, amely lehetőséget kapott bemutatkozni a szeptember 21 és 27 között megtartott milánói Fashion Week-en. A Budapest Select Collective Fashion Show és a Fashion Hub kiállítás biztosítja idén, hogy a lehető legszélesebb körben megismerhessék az érdeklődők és buyerek a tehetséges hazai tervezők alkotásait.
Tavasz és nyár – Milano Fashion Week 2021
A tavasz és nyár élénk árnyalatai domináltak a bemutatott kollekcióknál – például hangsúlyos a fűzöld, a levendula a mangó és a lime. Négy márka alkotásaival – ABODI, CUKOVY, Elysian és Kata Szegedi – szeptember 24-én a Budapest Select Collective Fashion Show kifutóján találkozhatunk, emellett ALMA, Kata Szegedi, NINI és ZIA budapest összeállításai a Fashion Hub kiállításon jelentek meg. A magyar tervezők darabjairól készült összeállítást az alábbi videóban nézhetjük meg.
Nemzetközileg elismert stylist segíti őket
A tervezők a nemzetközileg elismert stylist, Paolo Turina segítségével készültek fel a kifutóra, akivel közösen állították össze erre a különleges alkalomra a szetteket és a hozzájuk illő kiegészítőket. A divat iránt érdeklődőknek jó hír, hogy az esemény azóta is visszanézhető a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) hivatalos weboldalán.
Forma, anyag és minta
Az alkotásokat a természet élénk színei inspirálták, és változatosan használták fel hozzájuk a különböző alapanyagokat és textúrákat is. A tervezők saját történeteikből inspirálódva merítettek ötleteket a termékek gondolatiságának meghatározásához, a forma-, anyag- és mintaválasztáshoz.
„Hatalmas büszkeség számunkra, hogy design és divat oldalon egyaránt sikeres nemzetközi szereplésekkel indíthattuk az őszt. Formatervezőink Párizsban, míg divattervezőink Milánóban mutatkoztak be a szakma és a nagyközönség előtt, és alapozták meg ezzel a nemzetközi piacra lépésüket” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója, majd folytatta:
„Ezek a világszínvonalú események kiemelt lehetőségek a márkák számára nemzetközi kapcsolataik építésére. Mind a Maison & Objet designvásáron, mind a Milan Fashion Weeken hatalmas volt az érdeklődés a magyar divat- és formatervezők iránt és több száz megrendelői egyeztetés indult el a forgalmazók és designerek között.”
Nyomorból a 7 milliárdos vagyonig – Hogyan épített Ralph Lauren divatbirodalmat?