2018 nyarától rendelhető a Jaguar F-PACE SVR

„A sport-szabadidőjármű minden rendszere különleges hangolást kapott.”

 

Sportautós teljesítmény, szabadidő-járműves formatervezés jellemzi az emblémájához híven nagyot ugró márka vadonatúj modelljét, melyet 2018. március végén New Yorkban mutatta be.

A cég Special Vehicle Operations (SVO) részlege 44 százalékos teljesítménynövelő kezelésnek vetette alá a korábbi F-PACE-t, így az F-PACE SVR kompresszoros 5.0 V8 benzinmotorja már 550 lóerőt és 680 Nm forgatónyomatékot ad le. Ezzel a teljesítménnyel állóhelyzetből 4,3 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, végsebessége pedig 283 km/óra.

 

Az SVR aerodinamikai csomag révén a járgány egyedi első és hátsó lökhárítókkal, mélyebbre húzott küszöbökkel készül, továbbá a hűtés és a nagysebességű stabilitás javítását, a felhajtóerő csökkentését szolgáló hátsó légterelőt kapott. Az SVR-hangolású felfüggesztés feszesebb lengéscsillapítókat, valamint elöl 30, hátul 10 százalékkal megnövelt rugórátájú rugókat alkalmaz. A megerősített fékrendszer révén elöl 395, hátul 396 mm átmérőjű féktárcsákkal is büszkélkedhet az autó.

Az erőteljes Jaguar SVR-hangzást nyújtó, változó szeleppel szerelt aktív kipufogórendszer 6,6 kg tömegcsökkentést jelent a korábbiakhoz képest. Egyedi kivitelű az SVR motorházfedél is, melynek szellőzőnyílásai segítenek elvezetni a forró levegőt a motortérből.

Az új, kistömegű 21 (opcióként 22) colos, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák hátul 25 mm-rel szélesebbek, mint elöl. Az F-PACE SVR a Jaguar aktív kipufogórendszerét is megkapta, így 6,6 kilogrammal könnyebb az F-PACE alapkivitelű kipufogójánál.

 

Az állandó összkerékhajtási rendszer intelligens hajtáslánc-dinamikai (IDD) vezérlő technológiáját optimalizálták, s az elektromos szervokormány (EPAS) és a dinamikus üzemmód-szabályozás rendszerek egytől egyig egyedi vezérlő szoftvert kaptak. A dinamikus üzemmód aktiválásával gyorsabbá válnak a sebességváltások, harapósabbá a gázreakció.

Az F-PACE SVR utasterében vékony szerkezetű első sportüléseket találunk, amelyek fokozott oldaltartásuk mellett egyedi, rombusz alakú steppelésükkel és a dombornyomott SVR logóval hívják fel magukra a figyelmet. Szintén egyediek a hátsó ülések, igazodva az első, erősen mélyített kiviteléhez, a szabadidőjármű sportos hangulatát a sportos sebességváltó kar teszi teljessé. A Quickshift sebességváltó egyedi hangolású, a szervokormány elektromos.

 

A Jaguar szabadidőjárműve fedélzetén az utasok a legmodernebb kapcsolódási és szórakoztató technológiák előnyeit élvezhetik. A 4G fedélzeti wifi-hálózatra akár 8 készülék csatlakozhat egyszerre. Az autó alaptartozéka a 10 colos érintőképernyővel szerelt, fejlett Touch Pro infotainment rendszer, valamint a 12,3 colos HD digitális műszeregység.

„Az F-PACE SVR a motorteljesítményéhez méltó vezethetőséget és dinamizmust kínál. A sport-szabadidőjármű minden rendszere különleges hangolást kapott, a kormányzástól az egyedi konfigurációjú felfüggesztésig, az eredmény pedig egy olyan jármű, amely az F-PACE modellcsalád és az SVR típusok legkiválóbb jellemzőit egyesíti magában” – jellemzi az új modellt Mike Cross, a Jaguar Land Rover járműintegritásért felelős főmérnöke.

A jármű 2018 nyarától rendelhető Magyarországon is.