Az Európa-bajnok Mercedesei

Újra a kontinensbajnoki címért hajt 2018-ban Kiss Norbert kamionversenyző.

 

2014 és 2015 Európa-bajnoki címet hozott Norbi számára, aki a 2015-ös esztendőben az első magyar lett, aki egyetlen versenyhétvégén, 4 futamon 4 győzelmet szerzett, egy szezonban 19 első hellyel pedig minden idők legeredményesebb kamionversenyzőjévé vált. Szintén első magyarként, 2018-ban már a Mercedes-Benz csapatának színeiben indul, tele reményekkel.

A jövő az önvezető járműveké lesz, az autonóm autózás pedig trendivé fog válni – összegezte Norbi, miként látja a közlekedés már nem is oly távoli jövőjét. A bajnokkal a Pappas Autó Magyarország Kft. 2018. március 22-i, évértékelő sajtótájékoztatóján találkoztunk, ahol válaszolt a BCOOL kérdéseire. Nem véletlenül volt ott, hiszen az autókereskedő cég Mercedes AMG nagykövete.

 

– Említetted a jövőt, de számodra mi a jelen az autózás világában? Mi számít coolnak?

– Nekem a hátsókerék-meghajtás a cool. Azt gondolom, hogy a hátsókerék-meghajtású autók tudnak igazán jó vezetési élményt nyújtani: ha rálépünk a gázra vagy kimegyünk velük egy versenypályára…

 – A hétköznapokban hajtott Mercedes AMG-d is ilyen?

– E modellnek több variációja is van, a régebbi típusokra a hátsókerék-meghajtás a jellemző, az újabbakra viszont már a négykerék-meghajtás. Hiszen, ha már egy ötszáz–hatszáz–hétszáz lóerős autóról beszélünk, akkor csupán egy hátsókerék-meghajtás már „meredek”.  Nagy kedvencem a Mercedes új E osztálya, azon belül az E 63 S. Alapból négykerék-meghajtású, de az autót pár gomb megnyomásával át lehet kapcsolni hátsókerék-meghajtásúvá. Ekkor a 611 lóerő a hátsó kerekeken jöhet ki az autóból. Ezt nevezik a Mercedesnél drift-módnak, Az autó ilyenkor csak hátul hajt, játékosabban lehet közlekedni vele. Amit persze csak versenypályán javaslok, városban semmiképp… Tetszik az a technikai innováció, hogy a városban négykerék-meghajtással tudunk közlekedni, de ha kimegyünk a versenypályára, az autót át tudjuk kapcsolni hátsókerék-meghajtásba, és akkor annak minden előnyét élvezhetjük. Szóval számomra ez olyan cool dolognak számít.

– Azért a Mercedes AMG-dre sem lehet sok panasz…

– Persze! Egy Mercedes CLA 45 AMG-vel közlekedem. Ez is egy álomautó, ez kisebb kategória, de azért 381 lóerős, melyben egy 2 literes turbómotor rejtőzik.  Ez a legerősebb szériagyártású 2 literes turbó, négykerék-meghajtású, rajtautomatikával. Más gyártónak nincs ilyen. Komoly autó, és nem mellesleg: Made in Kecskemét!

 

– Mi lesz a cool az idei versenyszezonodban?

– Hogy csapatommal újra harcba indulhatunk az Európa-bajnokságért. Németországból kapunk segítséget a motorfejlesztéshez, hogy erősebb legyen a motorom, mint amilyen az elmúlt években volt. Ez egyértelműen lehetővé teszi majd, hogy az Eb-címért indulhassak, és hogy a Mercedesszel is elérhessek a csúcsra. De a versenysportban nagyon nehéz bármit is előre megmondani.

 

– Neked banális a következő kérdés, de a kamionversenyeket nem rendszeresen követők számára nem az: hány kategória van ebben a sportágban és Te melyikben indulsz?

– Egyetlen kategória létezik, de azért vannak különböző szabályok. Azok részletezése helyett csak kettőt említek: a versenykamionnak minimum 5300 kilogrammnak kell lennie, a motor pedig maximum 13 literes lehet.

 

– Hány versenyhétvégéd lesz, és láthatunk-e a Hungaroringen?

– Az év során nyolc hétvégén versenyzünk majd. Az első május végén lesz az olaszországi Misanóban, majd, igen, jön a Hungaroring június 16-án és 17-én, ahol láthat a hazai közönség. Június végén következik Nürburgring Németországban, július közepén a Slovakia Ring, szeptemberben pedig Csehországban, Belgiumban, Franciaországban versenyzünk és Spanyolországban zárunk októberben 6-án és 7-én.

– Drukkolunk!