spot_imgspot_img
spot_img

11 érdekes dolog, amit más országoktól tanulhatunk

-

Article Top Ad (AdSense)

Minden országnak és kultúrának megvannak a saját értékei, ahogyan az ott élő embereknek is megvannak a jellegzetességeik és sajátos gondolkodásmódjuk. Ezek néha furcsák és szokatlanok számunkra, de ahogy nekünk is megvannak az erősségeink, úgy más kultúráktól is nagyon sokat tanulhatunk, és általuk sokkal többek lehetünk.

Franciaország – Érzéki élvezetek és nyitottság

A világhírű francia gasztronómia, a híres borok, a mámorító luxusparfümök, egy elegáns bisztróban elfogyasztott ebéd …ezek azok az érzéki örömök (többek között), amelyekben megtestesül a francia életérzés.  A finom ételeken és italokon keresztül mi is megtanulhatjuk az ízlelés örömét, és Marcel Proust-nak hála azt is, hogy mennyi csodálatos emléket tud felidézni egy falat sütemény. A magával ragadó francia titok tehát nem másban rejlik, mint az élet örömet adó pillanatainak élvezetében. A boldogság francia titka című könyvben olvashatjuk, hogy „A franciák magas szinten űzik a társadalmi érintkezés művészetét.” Jórészt az ország sokszínűségének köszönhető, hogy a franciák akár egy étteremben, egy pékségben vagy a piacon is képesek azonnal kapcsolódni egymáshoz és máris egy jókedvű beszélgetésbe bonyolódni.

Fotó: pexels.com

Japán – Tisztelet és Wabi Sabi

A japánok körében oly sokszor látott meghajlás csak az egyik módja annak, ahogyan a felkelő nap országában élők kimutatják egymás iránti tiszteletüket, és amely áthatja az egész japán kultúrát. A japánok tisztelik a hegyeket, az erdőket, a fiatalokat, az időseket, a tárgyalópartnereiket, amely az emberek, az istenek és a természet elválaszthatatlan ősi egységéhez vezethető vissza. Mindenben a harmóniát és az esztétikumot keresik, mindent megtesznek azért, hogy megtalálják a szépséget – még a legtökéletlenebb dolgokban is. Ez a Wabi Sabi filozófiája, amely gyönyörűen képes megmutatni azt, hogy mi természetes és tiszta, és elismeri minden anyag szépségét annak természetes és nyers valójában. Ez a japán gondolkodásmód lehetővé teszi, hogy az emberek sokkal elfogadóbbak legyenek egymás iránt és nyitottak legyenek a tökéletlenségek és szépséghibák felé.

Fotó: pexels.com

Egyesült Államok – Magabiztosság és önérvényesítés

Az amerikaiak nem félnek megmutatni magukat. Függetlenül a szociális háttértől vagy a munkahelyüktől talán ők a legjobbak abban, hogy magabiztosan kifejezzék magukat. Akár a hétköznapi helyzetekben, akár a munkahelyen vagy az iskolában pontosan tudják, hogyan álljanak ki önmagukért és azért, ami számukra fontos. Nekünk magyaroknak leesik az állunk, amikor szembesülünk azzal, hogy mennyire nem félnek hallatni a hangjukat. Nem félnek kérdezni és nem félnek elmondani a véleményüket, még akkor sem, ha a felettesüknek szól.

Fotó: pexels.com

India – Rugalmas problémamegoldás

Az indiai „jugaad” szó, amely már az Oxford Szótárban is megtalálható a problémamegoldás egy rugalmas megközelítése, és azt a módszert jelenti, amely a megoldáshoz csekély erőforrásokkal kreatív és innovatív módon jut el. Ez az improvizáció igen magas szintre fejlesztett művészete, és tökéletesen szemlélteti, hogy az erőforrások hiánya milyen találékonnyá teszi az embert. Indiában járva csodálatos megfigyelni, hogyan képes a kreativitás és az innováció ledönteni a korlátokat. A „jugaad” arról szól, hogy a dolgok lényegét a mélyben, az alapoknál kell keresni, és megmutatja, hogy valójában mennyi mindenre nincs szükségünk. Egyre több nagyvállalat, mint a GE vagy a Philips használja a „jugaad” elveit, hogy fenn tudja tartani növekedését a kihívásokkal teli gazdasági környezet ellenére.

Fotó: pexels.com

Costa Rica – Környezetvédelem

Mára ezt a kicsi közép-amerikai államot a világ egyik legzöldebb államaként tartják nyilván és a világon elsőként érte el, hogy 75 napon át kizárólag megújuló energiaforrásból biztosította az ország energiaellátását. 2014 óta majdnem az egész ország energiaellátást környezetbarát megoldásokkal oldják meg és nem titkolt céljuk, hogy 2021-re teljesen energia és karbonsemleges országgá váljanak. Már az 1980-as években felismerte a kormányzat, hogy mekkora erő rejlik országuk természeti értékeiben, ezért jelentős állami támogatásokkal közel negyven éve! hatalmas erőfeszítéseket tesznek a környezetvédelem érdekében. Újraerdősítési folyamatokkal számottevő mértékben megnövelték az ország zöld területeinek számát, vízerőműveket létesítettek a villamosenergia előllításra, számos területetet védetté nyilvánítottak, betiltották a sportvadászatot, és az intézkedéseknek köszönhetően a háztartások kiadásai 21%-kal csökkentek.

Fotó: unsplash.com

Dánia – Dizájn és tömegközlekedés

A dánoktól és általában a skandináv országoktól megtanulhatjuk, hogy milyen a jó dizájn, a poharaktól kezdve az épületekig. Az általuk tervezett tárgyak és építmények nem csak szépek és jól használhatók, hanem időtlenek is. A minőségi tervezésnek és munkának köszönhetően a bútordarabokat, de egy teáskannát is akár évtizedeken át használhatunk, és jó eséllyel még unokáink is olvashatnak a még általunk vásárolt Louis Poulsen lámpák fényénél. Koppenhágában nem csak a tömegközlekedési rendszer kiváló, hanem a használatára vonatkozó tömegközlekedési politika is nagyon okos. Néhány évvel ezelőtt például ingyen vonatjegyet kapott az, aki autót vásárolt, így motiválva az embereket a tömegközlekedésre. Minden lehetőséget megragadnak arra, hogy támogató módon ösztönözzék az embereket arra, hogy minél ritkábban használják autóikat, amelyek helyett elegáns, tiszta és pontos alternatívákat tudnak nyújtani.

Fotó: unsplash.com

Olaszország – Bella figura

A bella figura maga az olasz stílus. Ez nem más, mint a kifinomult elegancia, a kifogástalan öltözék és viselkedés. Ez a felfogás az élet élvezetéről és a szépség iránti odaadásról szól. Ahogyan a Bella Figura – Hogyan éljünk, szeressünk, együnk olasz módra című könyv szerzője is írja: „A bella figura lényege, hogy az élet minden területét tegyük oly széppé, amilyen széppé csak lehet….és…aki a bella figura szerint él, tudja milyen fontos a jómodor és a méltóságteljes viselkedés”, amelyet az északi rész nagyvárosaitól a csizma legdélebbi csücskéig ugyanúgy megfigyelhetünk. Akármerre is járunk, a kávézók és bárok teraszán ücsörgő és iszogató emberek soha nem igénytelenek, nem isszák le magukat a sárga földig és mindig tisztességesen fel vannak öltözve. Mert aki a bella figura szerint él, az tiszteli az esztétikát.

Ha tetszett ez a cikk, akkor ezt is olvasd el:

Mára szinte csak ez marad a repülésből – Vicces történetek a felhők közötti életről

 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!